آفتاب

هشدار کردهای سوریه به ترکیه نسبت به مداخله نظامی در این کشور

هشدار کردهای سوریه به ترکیه نسبت به مداخله نظامی در این کشور

مهم‌ترین حزب کردهای سوریه ضمن هشدار به ترکیه نسبت به مداخله نظامی این کشور در سوریه و تهدید صلح بین‌المللی اعلام کرد، نیروهای مسلح کرد آماده مقابله با هر نوع تجاوزی هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هم‌زمان با بیانیه حزب اتحاد دموکراتیک سوریه، یکی از گروه‌های مسلح سوری فیلمی منتشر کرد که در آن نشان می‌داد 18 تن از شبه‌نظامیان داعش با شلیک گلوله به سرشان کشته می‌شوند.

اما بیانیه حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) در پی گزارش‌ رسانه‌های ترکیه مبنی بر بررسی مداخله نظامی در سوریه از سوی دولت ترکیه به منظور عقب راندن داعش از مرزهای این کشور مطرح شد؛ اقدامی که علاوه بر مقابله با داعش، تمام تلاش کردها را برای تشکیل دولتی مستقل در جنوب ترکیه ناکام می‌گذارد.

این در حالی است که مبارزان کرد که ماه‌هاست در شمال سوریه علیه داعش مبارزه می‌کنند، توانسته‌اند کنترل بخش وسیعی از مرز بین سوریه و ترکیه را تحت کنترل خود درآورند. از آن طرف ترکیه که دهه‌هاست با کردهای کشورش درگیر است از این پیشروی‌ها نگران است و هشدار داده که ایجاد کشور مستقل کردها را در سوریه برنمی‌تابد.

در همین حال حزب اتحاد دموکراتیک سوریه در بیانیه خود هشدار داده است: هرگونه مداخله نظامی در مناطق کردنشین سوریه واکنش محلی، منطقه‌ای و جهانی در پی خواهد داشت و شرایط سیاسی را در سوریه و خاورمیانه پیچیده‌تر می‌کند. چنین اقدامی صلح و امنیت جهانی را تهدید خواهد کرد.

این حزب از کشورهای عضو ناتو خواشته است تا مانع مداخله نظامی ترکیه شوند. اتحاد دموکراتیک تاکید کرده است که کردها خواستار روابطی خوب با همسایگان خود هستند و قصدی برای ایجاد کشور مستقل ندارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: مبارزان کرد آماده‌اند تا هر تجاوزی را پاسخ دهند.

آن‌ها هم‌چنین از مقامات ترکیه خواسته‌اند تا دست از اقدامات نابخردانه و تحریک‌آمیز خود بردارند.

روز گذشته (چهارشنبه) سخنگوی حزب اتحاد دموکراتیک اعلام کرد، در حال حاضر مبارزان کرد پس از دفع حمله ناگهانی داعش کنترل کامل تل ابیض را در دست دارند.

انتهای پیام

کد N876624

وبگردی