آفتاب

کاهش شدید محبوبیت رئیس‌جمهوری برزیل

کاهش شدید محبوبیت رئیس‌جمهوری برزیل

بر اساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها، محبوبیت رئیس‌جمهور برزیل به پایین‌ترین میزان خود -یعنی 9 درصد- از زمان به قدرت رسیدن وی در سال 2011 رسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، نظرسنجی شرکت ایبوپ نشان داد که نارضایتی بسیار گسترده‌ای نسبت به دیلما روسف، رئیس‌جمهوری برزیل که تنها شش ماه از انتخابش به عنوان رئیس‌جمهور این کشور برای دومین بار می‌گذرد، وجود دارد.

در نظرسنجی این سازمان رکود اقتصادی، سیاست‌های ریاضتی و فساد گسترده مالی در بین شخصیت‌های برجسته بزرگترین شرکت نفت دولتی این کشور را از عوامل کاهش محبوبیت روسف برشمرده شده است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، تنها 9 درصد از برزیلی‌ها معتقدند که روسف در دور دوم ریاست‌جمهور‌ی‌اش خوب یا بسیار خوب عمل کرده است. در مقابل 21 درصد معتقدند فعالیت وی نسبتا خوب بوده که نسبت به نظرسنجی‌های گذشته 23 درصد کاهش داشته است.

این در حالی است که درصد افرادی که معتقدند دولت روسف طی شش ماه گذشته بسیار بد عمل کرده از 64 درصد به 68 درصد افزایش یافته است.

به علاوه تنها 20 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که به رئیس‌جمهور اعتماد دارند و 78 درصد دیگر خلاف این نظر را ابراز کرده‌اند.

در همین حال، درصد بسیار زیادی از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که دور دوم ریاست‌جمهوری روسف به مراتب بدتر از دور اول وی بوده است.

نظرسنجی موسسه ایبوپ در بین 2002 نفر و در 141 شهر در سراسر برزیل و در ماه ژوئن انجام شد.

انتهای پیام

کد N876461

وبگردی