آفتاب

حیدر العبادی حمله تروریستی مصر را محکوم کرد

حیدر العبادی حمله تروریستی مصر را محکوم کرد

نخست وزیر عراق در گفتگوی تلفنی با عبد الفتاح السیسی ضمن محکوم کردن حملات تروریستی صحرای سینا گفت: عاملان کشتار مصری ها همان عاملان کشتار عراقی ها هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از البغدادیه نیوز، نخست وزیر عراق در این گفتگو با رئیس جمهوری مصر خواستار همکاری اطلاعاتی با این کشور در زمینه مبارزه با تروریسم شد.

دفتر نخست وزیر عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: حیدر العبادی در تماس تلفنی با رئیس جمهوری مصر عملیات تروریستی صحرای سینای مصر را از طرف خود و ملت عراق به وی تسلیت گفت و این اقدام تروریستی را محکوم کرد. العبادی خطاب به السیسی افزود: حوادث سینا تروریسم و جنایت علیه تمام مسلمانان جهان است و ما در عراق در کنار شما و آماده همکاری امنیتی و اطلاعاتی برای مبارزه با تروریسم هستیم.

وی با بیان اینکه تروریسم درعراق یک اختلاف سیاسی نیست بلکه گروه های تروریستی به دنبال جنایت و از بین بردن زندگی و اراده انسانی هستند، خواستار همکاری و همبستگی مستمر برای از بین بردن تفکر انحرافی و گروهک های تروریستی شد.

در این گفتگو عبد الفتاح السیسی نیز ضمن قدردانی از العبادی، گفت: همه ما باید به خاطر سرزمین، دین و انسانیت همکاری کنیم، ما نیاز به همکاری اطلاعاتی و امنیتی داریم و خواهان همکاری در این زمینه هستیم. وی افزود: نبرد فعلی نبرد حق علیه باطل و خیر علیه شر است.

کد N876288

وبگردی