آفتاب

اخوان المسلمین خواهان اعتراض سراسری علیه السیسی شد

اخوان المسلمین خواهان اعتراض سراسری علیه السیسی شد

جنبش اخوان المسلمین مصر کشته شدن ۹ نفر از رهبرانش در آتش سوزی یک آپارتمان را در قاهره «قتل» توصیف کرده و خواستار شورش مردم این کشور علیه رئیس جمهوری مصر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، جنبش اخوان المسلمین مصر عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر را در بیانه خود «قصاب» توصیف کرده است.

در بیانیه این جنبش که به زبان انگلیسی منتشر شده، آمده است: به خیابان ها بریزید و برای دفاع از کشور، خودتان و فرزندانتان دست به شورش بزنید؛ ارگ ظلم و ستم او را نابود کنید و بار دیگر مصر را اصلاح کنید.

اخوان المسلمین مصر کشته شدن این ۹ نفر از رهبران خود را نقطه عطفی در مصر خوانده که عواقب خود را خواهد داشت. این جنبش افزوده است که السیسی مرحله جدیدی را آغاز کرده که دیگر نمی توان خشم مردم تحت ستم را در آن کنترل کرد و نمی توان پذیرفت که افرادی در خانه های خود و در بین اعضای خانواده شان کشته شوند.

گفتنی است اعضای کشته شده اخوان المسلمین، عضو کمیته ای از این جنبش بودند که از خانواده افراد بازداشت شده حمایت می کردند. وزارت کشور مصر در بیانیه ای درباره کشته شدن این افراد در آتش سوزی مدعی شده است که این افراد اعضای فراری اخوان المسلمین بودند و در دیدارهای خود بدنبال توطه های تروریستی بودند. وزارت کشور مصر همچنین اعلام کرده است که از بین ۹ فرد کشته شده ۲ نفر پیشتر به اعدام محکوم شده بودند.

 

کد N876285

وبگردی