آفتاب
رئیس ستاد دیه کشور:

۳۲۰۰ زندانی مرتبط با تصادفات رانندگی در زندان‌های کشور وجود دارد

۳۲۰۰ زندانی مرتبط با تصادفات رانندگی در زندان‌های کشور وجود دارد

اصفهان - رئیس ستاد دیه کشور با بیان اینکه سه هزار و ۲۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد کشور را زندانیان تصادفات شامل می‌شوند، گفت: روزانه ۵۷ تا ۶۰ راننده راهی زندان‌های کشور می‌ شوند.

به گزارش خبرنگار مهر،‌سید اسدالله جولایی شامگاه چهارشنبه در جشن گلریزان آزادی زندانیان دیه و جرایم غیر عمد استان اصفهان که در هتل آسمان اصفهان برگزار شد با بیان اینکه همه ساله رهبر معظم انقلاب چراغ جشن‌های گلریزان را در کشور روشن می‌کنند، اظهار داشت: بر این اساس در سال جاری رهبر معظم انقلاب ۱۵۰ میلیون تومان، رئیس جمهور ۱۴۰ میلیون تومان و روسای قوه قضائیه و قوه مقننه نیز هر کدام ۵۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد کشور اهدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در سراسر کشور ۲۶۰ جشن گلریزان برگزار شده است،‌ ادامه داد: از این رو برای نمونه در استان سیستان و بلوچستان ۱۹ جشن و در استان اصفهان نیز ۱۸ جشن گلریزان برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد دیه کشور با بیان اینکه در حال حاضر دیه یک مرد کامل ۱۶۵ میلیون تومان اعلام شده است، افزود: این مبلغ در ما‌‌ه‌های حرام ۳۲۰ میلیون تومان اعلام شده است و در صورت نقص عضو این دیه با نظر دادگاه برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۸ هزار و ۴۹۸ زندانی جرایم غیر عمد کشور با اعتبار ۷۲۵ میلیارد تومان رهایی یافته‌اند، گفت: از این میزان اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان آن از محل گذشت شاکیان که خود بزرگ‌ترین خیران هستند، پرداخت شده است.

جولایی با بیان اینکه ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد کشور را زندانیان تصادفات شامل می‌شوند،‌ بیان داشت: در این راستا باید یاد آور شوم که روزانه ۵۷ تا ۶۰ راننده راهی زندان‌های کشور می‌شوند.

وی اجرای قانون بیمه شخص ثالث را مهم‌ترین اقدام صورت گرفته طی سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: چنانچه این قانون اجرایی نمی‌شد در حال حاضر ۵۰ هزار زندانی تصادفات در زندان‌های کشور وجود داشت.

رئیس ستاد دیه کشور با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار نفر از زندانیان جرایم غیر عمد کشور در خصوص حوادث ناشی از کار راهی زندان شده‌اند، بیان داشت: در این راستا قطع نخاع مهم‌ترین آسیب وارد شده در حوادث ناشی از کار است.

وی تعداد زندانیان دیه و جرایم غیر عمد کشور را ۸ هزار و ۱۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: این تعداد زندانی به اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی برای رهایی از بند نیاز دارند.

کد N876268

وبگردی