آفتاب
گروه اعزامی مهر به وین/۶۴

۶ ساعت مذاکره فنی صالحی و مونیز در روز اول تمدید

۶ ساعت مذاکره فنی صالحی و مونیز در روز اول تمدید

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان و وزیر انرژی آمریکا امروز در دو نوبت صبح و عصر بیش از ۶ ساعت با محوریت مسائل فنی گفتگو کردند.

به گزارش گروه اعزامی مهر به مذاکرات هسته ای وین، در حالی به پایان اولین ۲۴ ساعت از مدت هفت روزه تمدید شده مذاکرات وین نزدیک می شویم که هتل پله کوبورگ به ظاهر روز نسبتا آرامی را پشت سر گذاشت.

ظریف بر خلاف دیروز که از ابتدای رسیدنش به وین تا حوالی غروب جلسات متعددی اعلامی با وزرا خارجه روسیه ، آمریکا، آلمان و مدیرکل آژانس انرژی اتمی داشت، گفته شد که امروز تنها دیداری با جان کری داشت و بقیه روز را به جلسات داخلی و همانگی بین هیئت ایرانی گذراند. البته از فردا و با حضور وزرای خارجه چین، آلمان و انگلیس مجددا روز پرمذاکره ای در انتظار وزیر خارجه ایران خواهد بود.

ظریف پنجشنبه ساعت ۱۲:۳۰ به وقت وین با وزیر خارجه آلمان در پله کوبورگ دیدار خواهد کرد. ۲ ساعت بعد وزرای خارجه ایران و انگلیس هم نشست مشترکی برگزار می کنند.

ساعت ۱۵:۳۰ هم ظریف با وانگ ئی همتای چینی خود گفتگو خواهد کرد که این اولین دیدار ۲ وزیر خارجه در مذاکرات اخیر وین خواهد بود.

در همین حال علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در دو نوبت صبح و عصر جلسات طولانی را با ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا برگزار کرد که جلسه دوم آنها پس از چهار ساعت کماکان ادامه دارد.

کد N876235

وبگردی