آفتاب

11 هزار زائر سیستان و بلوچستان از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید می‌کنند

11 هزار زائر سیستان و بلوچستان از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید می‌کنند

مسئول سازمان اردویی،راهیان نور و گردشگری سپاه سلمان فارسی استان سیستان و بلوچستان گفت: اردوگاه سرلشکر حاج قاسم میرحسینی برای زائران راهیان نور استان در اهواز با ظرفیت 350 نفر راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایسنا، عزیزالله صباحی از اعزام 568 نفر در قالب اردوهای راهیان نور غرب از 14 خرداد تاکنون خبر داد و افزود: از این تعداد 148 زائر را بانوان و 420 را آقایان تشکیل می‌دادند.میزان سهمیه ای که برای استان سیستان و بلوچستان در اعزام به مناطق عملیاتی غرب در نظر گرفته شده 1603 نفر است و در تلاش هستیم تا این تعداد زائر را تا پایان فصل تابستان در قالب 6 مرحله به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام کنیم.راهیان نور جنوب از اواسط مهرماه آغاز و تا پایان فروردین 95 ادامه دارد و پیش‌بینی می‌کنیم طی امسال حدود 11 هزار نفر را به مناطق عملیاتی جنوب اعزام کنیم.

صباحی افزود: پیش‌بینی می‌شود از این تعداد 5000 نفر در قالب اردوهای دانش‌آموزی، حدود2000 نفر در قالب اردوهای دانشجویی و 4000 نفر به صورت عمومی از استان سیستان و بلوچستان به سرزمین‌های نور اعزام شوند.

وی گفت: تعداد راویان،روحانیون و خادمینی که برای امسال در سفرهای راهیان نور استان در نظر گرفته شده به ترتیب40،110 و 109 نفر است. آموزش‌های لازم به تمام این افراد داده شده است؛ همچنین علاوه بر این کلاس‌های آموزشی دوره‌های تربیتی فرهنگی نیز برای آنها برگزار کرده‌ایم تا این افراد بتوانند بدون هیچ مشکلی به روایت مجاهدت‌های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع‌مقدس بپردازند.

صباحی به برنامه‌ریزی‌های استان در برگزاری هرچه باشکوه‌تر اردوهای راهیان نور پرداخت و خاطرنشان کرد: برنامه‌ای که امسال برای کاروان‌ها و زائران راهیان نور انجام داده‌ایم راه‌اندازی اردوگاه اختصاصی استان سیستان و بلوچستان در اهواز با عنوان اردوگاه "سرلشکر حاج قاسم میرحسینی" است تا از این به بعد زائران استان بتوانند در آن مکان مستقر شوند.

مسئول سازمان اردویی, راهیان نور و گردشگری سپاه سلمان فارسی استان سیستان و بلوچستان افزود:تامین تجهیزات کامل در این اردوگاه برای 320 نفر آماده شده است اما ظرفیت کلی آن 350 نفر است که به زودی زیرساخت‌های لازم برای گنجایش این تعداد نیز فراهم شود؛همچنین پارکینگ اختصاصی این اردوگاه تا پایان سال تکمیل و تجهیز خواهد شد.

انتهای پیام

کد N876214

وبگردی