آفتاب

ایران میزبان مسابقات هندبال مقدماتی جام ملت های آسیا می شود

ایران میزبان مسابقات هندبال مقدماتی جام ملت های آسیا می شود

مشهد- رئیس فدراسیون هندبال گفت: میزبانی مسابقات مقدماتی جام ملت های آسیای هندبال به ایران واگذار شده و برای برگزاری جام ملت های آسیا رایزنی های لازم صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن مهدوی عصر چهارشنبه در نشست خبری جام ریاست جمهوری هندبال که در اتاق جلسات هتل پردیسان مشهد برگزار شد از برگزاری مسابقات مقدماتی جام ملت های آسیا در ایران خبر داد و اظهار داشت: رایزنی های لازم جهت برگزاری مسابقات جام ملت های آسیا علاوه بر دور مقدماتی این مسابقات صورت گرفته و تا حدود موافقت های لازم گرفته شده است.

وی به انتخاب مربی تیم ملی اشاره کرد و افزود: کمتیه فنی ۲۵ مربی برتر دنیا را مورد ارزیابی قرار داد و سه مربی انتخاب شدند که در نهایت عرفان اسماعیلاجیچ مربی با سابقه کورواسی انتخاب شد.

رئیس فدراسیون هندبال با بیان این که عرفان سابقه کاری خوبی را پشت سر دارد افزود: عرفان اسماعیلاجیچ توانسته تیم های تحت تربیت خود را به مدال های مهم جهانی برساند.

وی ادامه داد: خواسته فدراسیون از سرمربی جدید تیم ملی هندبال ارتقاء جایگاه تیم و آماده کردن تیم برای حضور در جام ملت های آسیا و مسابقات انتخابی المپیک است.

مهدوی به برگزاری مسابقات جام ریاست جمهوری هندبال در مشهد اشاره کرد و گفت: در این مسابقات بیش از ۲۴۰ تیم از سراسر کشور از ۲۴ خرداد به رقابت خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: در برگزاری این مسابقات برنامه های مفصلی تدارک دیده شده و انتظار داریم استعدادهای هندبال کشور در این مسابقات شناسایی شوند.

مهدوی افزود: مربیان جهت پیدا کردن استعدادهای هندبال دوره های آموزشی لازم را دیده و با آخرین روش های جهان در نحوه کار با نوجوانان و برگزاری کلاس های مربوطه آشنا هستند.

وی با بیان اینکه برنامه های فدراسیون هندبال حول محور اتحاد و یکپارچگی جامعه هندبال کشور تنظیم شده است افزود: تغییر در ساختار تشکیلاتی و نیروهای این فدراسیون جهت بهبود شرایط صورت گرفته است.

مهدوی با اشاره به این که شرایط فدراسیون هندبال پیش از این شرایط نامطلوبی داشته  تصریح کرد: اساسنامه فدراسیون تدوین شده و کمیته استعدادیابی و کمیته رسانه فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده اند.

رئیس فدراسیون هندبال از تشکیل تیم ملی نونهالان هندبال و تیم ملی گروه ب برای اولین بار خبر داد و افزود: فدراسیون در جهت شناخت چالش ها و فرصت های استان های کشور اقدام به برگزاری گردهمایی های منطقه ای کرده است.

وی با بیان این که مجموعه برنامه های فدارسیون هندبال حول محور قهرمانی و توسعه هندبال کشور تنظیم شده گفت: قهرمانی برنامه خاص ما و توسعه نیاز ما است و گام های اولیه در هر دو مسیر برداشته شده است.

مهدوی در خصوص تعیین تکلیف هیئت هندبال خراسان رضوی گفت: آخرین آیین نامه تشکیل هیئت ها و فدارسیون های هندبال در حال ویرایش نهایی در وزارت ورزش و جوانان است که در صورت پایان یافتن آن و ابلاغ به دستگاه های مربوطه وضعیت هیئت هندبال خراسان رضوی هم مشخص خواهد شد.

وی به امضای توافق نامه های همکاری با آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون هندبال جهت تقویت پایه هندبال کشور اشاره کرد و افزود: زیربنای استعدادیابی در آموزش و پرورش است که برای این امر دو طرح کلی با کارشناسی های دقیق تنظیم شده است.

مهدوی با بیان این که توافق نامه همکاری با آموزش و پرورش از اول مرداد رسما آغاز به کار می کند ادامه داد: اگر این طرح به مرحله اجرا برسد استعدادهای هندبال در تمام نقاط کشور شناسایی می شوند.

وی از تلاش های فدراسیون برای تشکیل اتحادیه باشگاه های هندبال خبر داد و گفت: با حذف بی نظمی های دوره های قبل و تدوین قوانین جدید لیگ امسال به شکل جدیدی برگزار خواهد شد.

تیم ملی هندبال ایران در سطح متوسط است

در ادامه عرفان اسماعیلاجیچ، سرمربی تیم ملی هندبال، تنها خواسته خود از فدراسیون هندبال را همراهی و حمایت تیم عنوان کرد و اظهار داشت: مهمترین دلیلی که این مسئولیت را پذیرفته ام این است که فدراسیون هندبال ایران را به دنبال ارتقاء هندبال یافتم.

وی با بیان این که علاقه مردم ایران به هندبال انجام این مسئولیت را سختتر می کند افزود: ظرفیت زیادی برای هندبال در بین جوانان ایرانی وجود دارد که این امر می تواند به هندبال ایران کمک بسیاری کند.

اسماعیلاجیچ در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که وضعیت تیم ملی هندبال را چگونه ارزیابی می کنید گفت: تا حدودی بین آنچه به عنوان یک تیم ایده آل مطرح است فاصله داریم که باید با صرف زمان لازم به سطح مطلوب برسیم.

وی با بیان این که تلاش می کنم تیم را به  لحاظ کیفی و کمی به حدی ارتقا دهم که بتواند در با تیم های سطح بالای جهان رقابت کند افزود: بازیکنان باید ذهنیتی که پیش از این از هندبال داشته اند را پاک کنند و با ذهنی باز به هندبال جدیدی وارد شوند و این امر زمان زیادی را نیاز دارد.

اسماعیلاجیچ سطح فنی تیم ملی هندبال کشور را متوسط ارزیابی کرد و گفت: یک بازیکن وقتی به وضعیت مطلوب می رسد که علاوه بر تکنیک از آمادگی بدنی ایده آل برخوردار باشد.

وی افزود: وقتی بازیکن به سطح مطلوبی از امادگی جسمی رسید می توانیم از اون انتظار داشته باشیم تکنیک های مختلف را انجام دهد.

اسماعیلاجیچ لزوم تعداد زیاد بازیکنان را در کیفیت تیم موثر دانست و گفت: اگر کمیت افزایش یابد حتما کیفیت هم افزایش خواهد یافت و تعداد کم باشگاه ها باعث می شود دستیابی به بازیکنان ایده آل سخت شود.

وی روزهای پیش رو را برای تیم ملی هندبال کشور روزهای سختی پیش بینی کرد و گفت: اگر بهترین امکانات و تمام وقت بازیکنان را در اختیار داشته باشیم می توانیم شرایط تیم را ارتقاء دهیم.

کد N876143

وبگردی