آفتاب
ای میل‌های افشا شده نشان داد:

کلینتون چندان با دولت اوباما راحت نبوده است

کلینتون چندان با دولت اوباما راحت نبوده است

براساس ای میل‌هایی که وزارت خارجه آمریکا منتشر کرد، هیلاری کلینتون پس از انتخاب شدن به عنوان وزیر خارجه در سال 2009 تلاش کرد تا خود را با دولت اوباما وفق دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزار رویترز، این ای میل‌ها که روزگذشته (سه شنبه) منتشر شدند، نشان می‌دهند که رابطه کلینتون با رقیب انتخاباتی‌اش طی ماه‌های اولیه خدمتش به عنوان دیپلمات ارشد آمریکا چندان هم ساده و آسان نبوده است. او حتی به جلسات لغو شده می‌رفته و نسبت به زمانی که می‌تواند با رئیس جمهور داشته باشد نگران بوده است.

کلینتون در یکی از ای میل‌هایش به دو تن از مشاورانش در 8 ژوئن 2009 این چنین پرسیده است: از رادیو شنیدم که امروز جلسه کابینه است. هست؟ من باید بروم؟ اگر نه چه کسی را بفرستم؟

یکی از مقامات وزارت خارجه به او پاسخ داد، دولت جلسه خواهد داشت اما نه با همه اعضای کابینه و او لازم نیست در این جلسه حاضر شود.

در مثالی دیگر درباره جلسه بازنگری دولت اوباما در قبال افغانستان یکی از مشاورانش برای او نوشته که او نباید تهدید طالبان را نادیده بگیرد.

اکنون با اعلام کاندیداتوری مجدد کلینتون برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 روابط او باحامیان دموکراتش مجددا مورد نظر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N876060

وبگردی