آفتاب
جلالی:

اقدامات انجام شده در حاشیه دریاچه ارومیه امیدوار کننده است

اقدامات انجام شده در حاشیه دریاچه ارومیه امیدوار کننده است

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: اقدامات انجام شده در حاشیه دریاچه ارومیه در اجرا و نظارت امیدوار کننده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خداکرم جلالی با بیان این مطلب افزود: این پروژه شاخص ترین پروژه در دولت است و سازمان جنگل ها و ادارت کل منابع طبیعی استان ها به عنوان نمایندگان دولت تلاش دارند حاشیه امنی برای مردمان روستاهای اطراف دریاچه فراهم کنند.

 جلالی اظهار داشت: دریاچه ارومیه از قبل بیابانی نبوده بلکه تغییرات اقلیمی و بهره برداری بی رویه از منابع  آن را به این روز انداخته است و اکنون باید تلاش کنیم وضع موجود را به مانند گذشته برگردانیم که البته این کار بسیار دشوار و زمانبر است.

وی خاطر نشان ساخت: سازمان جنگل ها از دانش و تجربیات بالایی در زمینه بیابان زدایی برخوردار است و بر این اساس ریسک دیگر جایز نیست و اقدامات باید دارای راندمان بالا و اثربخشی باشد.

رییس سازمان جنگل ها، کار در حاشیه دریاچه ارومیه را سنگین و گسترده خواند و یادآور شد: دولت نگاه ویژه ای به این پروژه دارد و ۵۰۰ میلیارد تومان علاوه بر مصوبات، اختصاص داده است تا در مناطق بحرانی کار انجام شود.

وی از استان های آذربایجان غربی، شرقی و خوزستان به عنوان استان های درگیر خواست کار را سرعت ببخشند زیرا این طرح برای نظام و منطقه بسیار مهم است.

وی  فرهنگ سازی و بهره گیری از مشارکت واقعی مردم در پروژه را مهم تلقی کرد و افزود: مردم را در اقدامات اجرایی و تصمیم گیری ها دخالت دهیم تا علاوه بر رفع مشکلات معیشتی باور های لازم در آنان ایجاد شود.


 

کد N876027

وبگردی