آفتاب
سفره الهی

داستان معراج پیامبر (ص) در کتاب «معراج محمدی»

داستان معراج پیامبر (ص) در کتاب «معراج محمدی»

کتاب «معراج محمدی» (داستان کامل معراج پیامبر صل الله علیه و آله و سلم) به قلم محمدباقر انصاری منتشر شد.

به گزارش ایسنا، ناشر در معرفی این کتاب عنوان کرده است: «معراج یعنی پیامبر (صلی الله علیه و آله) در یک شب از مکه تا بیت المقدس و از آنجا به هفت آسمان رفته و تا بهشت و جهنم و سدره المنتهی و عرش اوج گرفته، و سپس از حجاب ها گذشته تا به بالاترین درجه قرب الهی رسیده است.

معراج معجزه ای ابدی است که هرگز انسان قادر نخواهد بود نظیرش را بیاورد، بخصوص با موانع نفوذ به کهکشان ها که بشر بدان اعتراف دارد، که با این همه لوازم پرسرعت و مدرن حتی به وسیله امواج نتوانسته خبرهای کاملی از آن مکان های ناشناخته بیاورد.

معراج واقعه ای است که در قالب یک داستان پرماجرا، بسیاری از اعتقادات یک مسلمان را می سازد؛ چه در ابعاد فکری و چه درباره خبرهای تاریخی و چه در مسائل تعبدی.

اکنون داستان کامل و مستند معراج پیامبر (صلی الله علیه و آله) در کتاب «معراج محمدی» با قلمی شیوا توسط حجت‌الاسلام محمد باقر انصاری به رشته تحریر درآمده است. این کتاب حاصل پنج سال تحقیق است و با پیگیری مسیر سفر یک شبه پیامبر (صلی الله علیه و آله) از مکه تا بیت المقدس و آسمان ها و سپس بازگشت به مکه، صورت کاملی از داستان و ابعاد تاریخی اعتقادی این ماجرا را بیان کرده است.

کتاب «معراج محمدی» با استناد به متون و منابع تاریخی نگاشته شده و حتی یک کلمه به عنوان تخیل یا پردازش داستانی به آن اضافه نشده است. به نقل از نویسنده : «اگر برخی وقایعِ معراج مبهم یا ناقص است بدان معناست که بیش از این در روایات تاریخی یافت نشده و آنچه به دست ما رسیده نقل کرده ایم؛ و تاکید بر آن بوده که چیزی از خود اضافه نکنیم.»»

انتشارات دلیل این کتاب را به مناسبت هفدهم ماه رمضان سالروز معراج عرضه کرده است. علاقه‌مندان برای تهیه کتاب می توانند با شماره تلفن های 02537744988 – 02537733413 (انتشارات دلیل ما) تماس بگیرند.

«معراج محمدی» در قطع رقعی با جلد شومیز در 424 صفحه منتشر شده است.

انتهای پیام

کد N875978

وبگردی