آفتاب
کوهکن در گفتگو با مهر مطرح کرد:

کارویژه فعلی ستاد انتخابات جبهه/عبور اصولگرایی از مدل‌های چندضلعی

کارویژه فعلی ستاد انتخابات جبهه/عبور اصولگرایی از مدل‌های چندضلعی

رئیس ستادانتخابات جبهه پیروان،با بیان اینکه اصولگرایان به مدل چند ضلعی برای شرکت در انتخابات مجلس اعتقادی ندارند، گفت: امروز اصولگرایان بر سرمباحثی از جمله محوریت روحانیت و تکلیف‌گرایی اختلافی ندارند.

محسن کوهکن رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هر مجموعه ای که داعیه کار تشکیلاتی دارد، از یک تا دو سال قبل از انتخابات باید استراتژی خود را تهیه کند، اظهار کرد: این کار از سال گذشته در جبهه انجام و استراتژی جبهه پیروان نوشته شد که این استراتژی برنامه ما برای انتخابات مجلس دهم خواهد بود.

وی با بیان اینکه تشکیل ستادهای انتخاباتی گروه‌های سیاسی را به منزله شروع تبلیغات انتخاباتی نیست،افزود: این اقدامات نهایتا می تواند شروع فعالیت های زودهنگام انتخاباتی تلقی شود که کاری خلاف قانون هم نیست.

رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: در استراتژی جبهه پیروان بر همگرایی و همکاری با سایر گروه های اصول گرایی و محور شدن روحانیت تاکید شده است.

کوهکن با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات برای جبهه پیروان خط امام و رهبری طی روزهای گذشته ، گفت: ستاد انتخابات جبهه تاکنون جلساتی را داشته است و بر اساس استراتژی تدوین شده کار خود را انجام می دهد و فعلا در حال جمع آوری اطلاعات از حوزه های انتخابیه در قالب فرم ها و چارچوب های مشخص است.

وی ادامه داد: همچنین ستاد انتخاباتی موضوع همگرایی با سلایق مختلف سیاسی در جریان اصولگرایی را مدنظر دارد و نهایتا تعیین مصادیق و حمایت از افراد واجد شرایط از آخرین اقداماتی است که در ماه های آینده انجام می شود.

رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان خط امام و رهبری، خاطرنشان کرد: اعضای ستاد انتخابات جبهه پیروان این مزیت را دارند که هیچکدام از آنها مسئولیت دولتی ندارند که حتی بخواهند جلسات خود را در ساختمان بیت المال برگزار کنند. مشی اصولگرایی هم همین است که نباید ریالی از بیت المال برای مساله انتخابات هزینه شود.

کوهکن با اشاره به مکانیزم جبهه پیروان در تعیین مصادیق برای انتخابات آتی تاکید کرد: ما نهایتا حول محور روحانیت حرکت می کنیم و قطعا هم برای ما منشور اصولگرایی که در گذشته نوشته شده و روحانیت هم اعلام کرده، ملاک کار است.

وی افزود: ما برای تطبیق شرایط فرد با معیارهایی که در منشور اصولگرایی آمده است، وارد ریز مسائل افراد خواهیم شد که یک بخشی از آن مبانی فکری است؛ یعنی نامزد مورد نظر باید به اسلام، چارچوب‌های اندیشه ای آن، نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه ملتزم و معتقد باشد.

رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: ما اگر یک جایی در مصداق مورد نظر دچار اختلاف شدیم باید یک شورای داوری و حکم تعیین شود و بگوید کدام نظر درست است، اما در جایی که کسی در مورد مصداق مشکلی ندارد دیگر لازم نیست شورایی به نام شورای داوری تشکیل شود.

کوهکن با بیان اینکه ما هنوز وارد بحث تهران و ۵ مرکز استان نشده‌ایم، اظهار کرد: فرایند مربوط به این مراکز باید از خروجی همگرایی اصولگرایان پیگیری شود. یعنی بحث بر روی تعیین مصادیق در تهران و ۵ مرکز استان پس از اصول همگرایی انجام می‌شود.

وی گفت: بحث‌هایی از جمله همراهی با روحانیت، تکلیف‌گرایی و رقابت درون جریانی در میان اصولگرایان حل شده است و همه گروه ها بر سر آن به یک نقطه واحد به تفاهم رسیده اند.

رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه تاکنون در مورد ارائه مدل‌های ائتلافی مانند مدل‌هایی که در انتخابات گذشته مطرح بود، از جمله ۸+۷ و ۶+۵ صحبتی نشده است، توضیح داد: عمده دوستان ما دیگر به یک چند ضلعی در آرایش انتخاباتی و ائتلافی اعتقادی ندارند؛ چراکه امروز با وجود بحث بر سر محور روحانیت باید ببینیم آنها چه نظری را به ما اعلام می کنند.

کوهکن در پایان تاکید کرد: مدل های ائتلافی دیگر در نگاه اصولگرایان نیست و اعتقادی به وجود چندضلعی ها در فضای انتخابات وجود ندارد ولی در آینده باید دید عملی شدن این نگاه و پذیرش آن به چه صورت خواهد بود.

کد N875903

وبگردی