آفتاب
تحلیلگر کریستین ساینس مانیتور در گفت و گو با مهر:

در صورت عدم توافق اتفاق خاصی رخ نخواهد داد

در صورت عدم توافق اتفاق خاصی رخ نخواهد داد

بر اساس شواهد و مستندات موجود حصول توافق نهایی میان ایران و اعضای ۱+۵ قطعی به نظر می رسد اما به نظر من در صورت عدم توافق هم اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

خبرگزاری مهر ـ گروه بین الملل: خبرنگار و تحلیلگر روزنامه کریستین ساینس مانیتور اعلام کرد: «بر اساس شواهد و مستندات موجود حصول توافق نهایی میان ایران و اعضای ۱+۵ قطعی به نظر می رسد اما به نظر من در صورت عدم توافق هم اتفاق خاصی نخواهد افتاد.»

اسکات پترسون در گفت و گو با خبرنگار اعزامی مهر به وین با بیان این نکته افزود: «دو طرف مذاکره کننده گام های زیادی را جهت رسیدن به توافق نهایی برداشته اند و در حال حاضر، نشانه های موجود بیانگر توافقی است که میان طرفین صورت خواهد گرفت. اوباما رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا نیز خواهان توافق هسته ای با ایران است.»

این تحلیل گر مسائل خاورمیانه در خصوص رویکرد نتانیاهو در خصوص توافق هسته ای با ایران می گوید: «آنچه مسلم است اینکه مقامات آمریکایی پس از امضای توافق احتمالی در صدد اقناع اسرائیل بر خواهند آمد. در این خصوص کری و دیگر مقامات آمریکایی به نتانیاهو خواهند گفت که توافق هسته ای با ایران در راستای ایجاد امنیت اسرائیل صورت گرفته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال روابط واشنگتن و تل آویو پس از توافق احتمالی دستخوش تحولات عمده ای نخواهد شد و به همین روال ادامه پیدا خواهد کرد.»

 

 

 

 

کد N875881

وبگردی