آفتاب
سبحانی نیا:

تیم مذاکره کننده بر اصول تاکید کند

تیم مذاکره کننده بر اصول تاکید کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهانه جویی و زیاده خواهی طرف غربی در مذاکرات هسته‌ای، در عین حال گفت که اگر آن‌ها بخواهند شکست مذاکرات را به عهده ایران بگذارند افکار عمومی دنیا و رسانه ها آن را نمی پذیرند.

حجت الاسلام و المسلمین حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: مذاکرات و گفت‌وگوهای هسته‌ای همچنان در جریان است و عزم نسبی در طرفین برای دستیابی به توافق وجود دارد؛ اگرچه طرف مقابل عزم خود را با برخی خواسته‌های اضافی همراه می‌کند و می‌خواهد به این روش برگ برنده بیشتری در این توافق برای افکار عمومی ملت های خود به دست بیاورد تا بتواند بهره‌برداری بیشتری از این مسأله داشته باشد.

وی افزود: نه تنها نیاز طرف مقابل به مذاکرات و دستیابی به توافق کمتر از خواست و نیاز ما نیست، بلکه نیاز آن‌ها بیشتر است؛ بنابراین آن‌ها با یک دست پس می زنند و با دست دیگر پیش می‌کشند. در همین حال جمهوری اسلامی سعی می‌کند حسن نیت خود را در مذاکرات کاملا نشان دهد بنابراین صادقانه وارد صحنه شده است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس ادامه داد: افکار عمومی دنیا و رسانه های بین‌المللی که ناظر بر این گفت‌وگوها هستند واقف‌اند که کدام طرف از مذاکرات بهانه جویی و زیاده خواهی می‌کند. متاسفانه طرف مقابل این روش را دنبال می‌کند اما قطعا اگر بخواهند شکست مذاکرات را به عهده ایران بگذارند افکار عمومی دنیا و رسانه ها آن را نمی پذیرند.

سبحانی نیا با بیان اینکه خط قرمز و حرف ایران در مذاکرات از ابتدا مشخص بوده و ایران مسأله جدیدی را مطرح نکرده گفت:‌ تیم مذاکره کننده ما تاکنون خوب عمل کرده و روی خطوط کلی ایستادگی و مقاومت کرده است. تائیدات مقام معظم رهبری در روزهای اخیر هم نشانگر ایستادگی تیم مذاکره کننده ایران روی اصول است و ما امیدواریم آنها تا آخر با همین استحکام کار را دنبال کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: فرمایشات رهبری ابراز رضایت ایشان را نشان می‌دهد ضمن اینکه برخطوط قبلی نیز تاکید کرده اند . ما امیدواریم با حمایت ایشان و فضایی که در کشور به وجود آمده و با توجه به مصوبه مجلس که قدرت چانه‌زنی تیم هسته‌ای ما را تقویت می‌کند آن‌ها بتوانند با اقتدار بیشتر در جهت دستیابی به اهدافشان که تامین منافع ملی است حرکت کنند.

وی با بیان اینکه در صورت دستیابی یا عدم دستیابی ایران به توافق هسته‌ای ‌ اقتصاد مقاومتی باید به عنوان یک ضرورت و استراتژی مدنظر قرار گیرد، گفت:‌ این مسأله تاکتیکی نیست و باید در دراز مدت این سیاست را دنبال کنیم. حالا که سیاست های برنامه ششم هم ابلاغ شده لازم است دولت توجه کافی به این مسأله داشته باشد و مجلس و دستگاه های مختلف هم موضوت اقتصاد مقاومتی را به عنوان نیاز و ضرورت در شرایط فعلی دنبال کنند تا بتوانیم در بازسازی اقتصاد کشور توفیق داشته باشیم.

انتهای پیام

کد N875834

وبگردی