آفتاب

حمله عناصر مسلح جریان المستقبل به مصلای گروهان‌های مقاومت در جنوب بیروت

حمله عناصر مسلح جریان المستقبل به مصلای گروهان‌های مقاومت در جنوب بیروت

ایرنا نوشت:

عناصر مسلح حزب جریان المستقبل به ریاست سعدالحریری بامداد امروز (چهارشنبه) به یک مصلای گروهان های مقاومت اسلامی لبنان در منطقه السعدیات جنوب بیروت پایتخت این کشور حمله کردند. به گزارش ایرنا، در اثر تیراندازی عناصر مسلح جریان المستقبل، 7 تن زخمی شدند.

براساس این گزارش، عناصر مسلح جریان المستقبل که مورد حمایت مستقیم عناصر « الجماعه الاسلامیه» قرار داشتند، در نخستین ساعات صبح امروز به مصلای گروهان های مقاومت حمله کرده و به روی نیروهای موجود در این مصلا آتش گشودند.

زخمی ها برای درمان به بیمارستان دولتی بیروت منتقل شده و حال یکی از آنان وخیم گزارش شده است.

بدنبال این حمله متجاوزانه، بین دو طرف درگیری مسلحانه صورت گرفت و عناصر مسلح المستقبل و الجماعه الاسلامیه مبادرت به قطع جاده ساحلی بین بیروت و مناطق جنوبی لبنان نزدیک شهرک الناعمه کردند و اجازه تردد به خودروها را ندادند.

نیروهای ارتش لبنان با استقرار گسترده در منطقه السعدیات و ایجاد حلقه امنیتی در محل درگیری ، راه های منتهی به منطقه را بست و با تعقیب عناصر مسلح مهاجم به مصلا درصدد بازداشت آنها است.

براساس این گزارش، تماس های بین مقامات لبنانی بویژه حزب الله و جریان المستقبل برای کنترل اوضاع امنیتی، توقف درگیری و جلوگیری از گسترش دامنه آن به سرعت شروع شد.

آخرین گزارش ها از منطقه السعدیات حاکی است که آرامش توام با هشدار و احتیاط به منطقه بازگشته و نیروهای ارتش همچنان به طور گسترده حضور دارند و با ایجاد چندین پست ایست و بازرسی امنیتی مبادرت به بازرسی و شناسایی رهگذران می کنند.

52310

کد N875689

وبگردی