آفتاب

آغاز دهمین جشنواره مشاعره رضوی در بوشهر

آغاز دهمین جشنواره مشاعره رضوی در بوشهر

دبیر جشنواره مشاعره رضوی از میزبانی بوشهر از مشاعره‌کنندگان رضوی در قالب جشنواره امام رضا(ع) خبر داد و گفت: آزمون مرحله اول این جشنواره که بصورت تلفنی برگزار می‌شود از نهم تیرماه آغاز شد.

دبیر جشنواره مشاعره رضوی از میزبانی بوشهر از مشاعره‌کنندگان رضوی در قالب جشنواره امام رضا(ع) خبر داد و گفت: آزمون مرحله اول این جشنواره که بصورت تلفنی برگزار می‌شود از نهم تیرماه آغاز شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حمیده ماحوزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و دبیر جشنواره مشاعره رضوی، اظهار کرد: اختتامیه جشنواره مشاعره رضوی 28 مرداد ماه 94 برگزار می‌شود و مرحله اول داوری این جشنواره به صورت تلفنی و در نیمه ابتدایی تیرماه صورت می‌گیرد.

ماحوزی از برگزاری ششمین جشنواره استانی دانش آموزی مشاعره رضوی در حاشیه جشنواره سراسری مشاعره رضوی هم خبر داد و گفت: برای برگزاری این جشنواره از اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر کمک خواسته‌ایم که استقبال خوبی نیز در این خصوص از سوی این اداره کل شده است.

وی ادامه داد: اگر حمایت‌های مالی از جشنواره دانش آموزی مشاعره رضوی صورت گیرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر آمادگی برگزاری این جشنواره را در سطح کشوری خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر یادآور شد: برگزیده‌های بخش دانش آموزی جشنواره استانی مشاعره رضوی 21 مرداد ماه تقدیر می‌شوند.

وی با اشاره به استفاده از شعرهای محلی رضوی در این جشنواره، افزود: در یکی از جلسات اتاق فکر جشنواره مشاعره رضوی مقرر شد تا انجمن شعر و ادب استان موضوع جشنواره را به انجمن‌های شهرستان‌ها ابلاغ کرده و از شاعران محلی سرا برای سرودن اشعار محلی در خصوص امام رضا(ع) دعوت به عمل آید تا از اشعار محلی نیز در این جشنواره استفاده شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه آثار فرهنگی هنری مرتبط با فرهنگ رضوی در حاشیه جشنواره مشاعره رضوی تصریح کرد: امسال نیز همچون سنوات گذشته بحث نمایشگاه را در حاشیه جشنواره مشاعره رضوی خواهیم داشت اما تفاوت نمایشگاه امسال با سال‌های گذشته غنی بودن آن از جمله نقاشی، خطاطی، تئاتر و سایر موضوعات فرهنگی و هنری با موضوع امام رضا(ع) خواهد بود که این اقدام هم به غنای نمایشگاه کمک می‌کند و هم باعث جلب و جذب بیشتر هنرمندان سایر رشته‌ها به این جشنواره می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: اعضای اتاق فکر و دبیر تخصصی جشنواره براساس شیوه نامه انتخاب شده‌اند.

جشنواره مشاعره رضوی از سری برنامه‌های سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) همزمان با ایام دهه کرامت در استان بوشهر برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش،‌ سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از یکم تا یازدهم ذی‌القعده در دهه کرامت برابر با 25 مرداد تا چهارم شهریور سال 1394 در تمام استان‌های ایران و 220 نقطه از جهان برگزار می‌شود. مراسم افتتاحیه این جشنواره هم زمان با میلاد باسعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم برگزار می‌شود و آیین اختتامیه این جشنواره در شب میلاد فرخنده ثامن الحجج(ع) در مشهد مقدس برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و آگاهی از نحوه شرکت در هر یک از برنامه‌های این جشنواره می‌توانند به سایت سه زبانه «شمس توس» به نشانی www.shamstoos.ir مراجعه کنند. همچنین سامانه پیام کوتاه: 30007888 و شماره تلفن‌های‌: 9-05132283044 به عنوان پل ارتباطی میان جشنواره و مخاطبان معرفی شده است.

انتهای پیام

کد N875680

وبگردی