آفتاب
بخشایش در گفت‌وگو با ایسنا،

حمله رژیم صهیونیستی به ناوگان آزادی غزه مغایر با قوانین بین‌الملل است

حمله رژیم صهیونیستی به ناوگان آزادی غزه مغایر با قوانین بین‌الملل است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه کشتی ناوگان سوم آزادی غزه با محتویات انسان‌دوستانه، برای امدادرسانی بوده است، گفت که سکوت مجامع غربی، عربی و سازمان ملل در برابر اقدام رژیم صهیونیستی مبنی بر یورش به این کشتی نشان دهنده نگاه تبعیض آمیز آنها به انسان‌هاست.

احمد بخشایش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در واکنش به اقدام نیروهای کماندوی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی به اولین کشتی ناوگان سوم آزادی غزه گفت: این کشتی برای اقدامی انسان دوستانه، شکستن محاصره و ارسال کمک به مردم بی‌گناه غزه حرکت کرده بود چون غزه از طرف مصر محدود و از طرف دریایی نیز توسط کشتی‌های اسراییل محاصره شده است.

وی با بیان این که رژیم صهیونیستی این کار را برای اساس اقدام عربستان انجام داده است، گفت: وقتی رژیم اسراییل می‌بیند که عربستان مردم یمن را 100 روز محاصره کرد و هیچ جنبنده‌ای به این اقدام مغایر با قوانین بین‌الملل اعتراض نکرد، این کار را در غزه انجام می‌دهد. مردم یمن در بی‌آبی و بدون سوخت و امکانات قرار دارند و آنها یکی یکی به قحطی رسیده‌اند و مجامع بین‌المللی سکوت کرده و تمامی توجهات معطوف عربستان شده است.

بخشایش ادامه داد: وقتی جهان اسلام و مسلمانان هر روز با یکدیگر درگیر می‌شوند، رژیم صهیونیستی نیز اقداماتش را ادامه می‌دهد. رژیمی که به وجود جنگ در جهان اسلام همچون یمن، سوریه و عراق علاقه دارد تا توجهات از اسراییل معطوف به جاهای دیگر شود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی شورای امنیت و آمریکا نگاه تبعیض‌آمیزی به انسانها دارند، اسراییل نیز به راحتی کشتی‌ای را می‌دزد و افرادش را زندانی می‌کند و حاضر به پاسخگویی نیست. این اقدام رژیم صهیونیستی مغایر با قوانین بین‌المللی است چون این کشتی حاوی سلاح نبوده و فقط مقاصد صلح‌آمیز داشته است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به سکوت کشورهای غربی، عربی و سازمان ملل در این رابطه گفت:‌ این سکوت به معنای نگاه تبعیض آنها به انسانها و مسلمانان است. البته وقتی مسلمانان علیه خود اقدام می‌کنند نباید انتظار داشت که غیر مسلمانی به غزه نگاه درستی داشته باشند. در نهایت می‌توان این گونه جمع بندی کرد که غربی‌ها و سازمان ملل نگاه تبعیض‌آمیز دارند.

وی با اشاره به شکایت تشکیلات خودگردان فلسطین به دادگاه بین‌المللی لاهه از رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات جنگی گفت: بعد از این شکایت، جنگ لفظی بین تشکیلات خودگردان و اسراییل به وجود آمد و اسراییل از این شکایت عصبانی است حالا با آمدن این کشتی اقدامی را انجام می‌دهد چون دوست ندارد توجه جهانیان به سمت اقدامات جنایتکارانه اسراییل برود.

انتهای پیام

کد N875532

وبگردی