آفتاب

هیئت موسس بنیاد حامیان علم و فناوری «شریف» تشکیل شد

هیئت موسس بنیاد حامیان علم و فناوری «شریف» تشکیل شد

در مراسمی که با حضور جمعی از خیرین، مسئولین و اعضای دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، هیئت موسس بنیاد حامیان علم و فناوری «شریف» تشکیل شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر محمود فتوحی فیروزآباد، رئیس دانشگاه صنعتی شریف در مراسم ضیافت افطاری این دانشگاه گفت: دانشگاه صنعتی شریف در دهه 60 شمسی با ایجاد دوره‌های تحصیلات تکمیلی بطور جدی پا به عرصه پژوهش گذاشت و در کنار هدف اول (تربیت نیروهای متخصص)، با حل مسائل اساسی کشور و تربیت کادر آموزشی برای دیگر دانشگاه‌ها نقش موثرتری را در جامعه ایفا کرد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از نیمی از دانشجویان دانشگاه در سطح تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) هستند و از این طریق دانشگاه در جلوگیری از فرار مغزها نیز نقش موثری را ایفا کرده است.

رئیس دانشگاه شریف در ادامه به مسیر تحول دانشگاه در آینده اشاره کرد و افزود: دانشگاه صنعتی شریف در سال 1394 همزمان با جشن پنجاه سالگی خود، در حال تدوین برنامه‌ای بلند مدت است که با تحقق آن نقش موثرتری را نسبت به گذشته در کشور و در جامعه بین‌المللی ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای جایگاه علمی، افتخارآفرینی در سطح جهانی و مشارکت فعال‌تر در حل مسائل و چالش‌های اساسی کشور از جمله اهداف کلانی است که دانشگاه در آینده دنبال می‌کند و در این مسیر، فضای فیزیکی محدود و ضعف در امکانات کالبدی (آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و امکانات تحقیقاتی) دانشگاه مهمترین مانع خواهد بود.

فتوحی با ارائه سوالاتی از خیرین تقاضای همفکری برای ادامه مسیر کرد و گفت: کمبود منابع مالی به ویژه کاهش چشم گیر بودجه و اعتبارات دولتی و عمومی باعث این ضعف و محدودیت شده است و از خیرین تقاضای همفکری برای ادامه مسیر داریم و می‌خواهیم بدانیم در شرایطی که کاهش بودجه عمومی، اداره امور دانشگاه‌ها را با سختی روبرو کرده است، دانشگاه صنعتی شریف به عنوان محل تربیت بهترین استعدادهای کشور از چه شیوه‌هایی برای جذب منابع استفاده کند؟ روش‌های اعتمادسازی در جامعه برای جلب مشارکت خیرین در حوزه علم و فناوری چیست؟ و وظایف دانشگاه در قبال خیرین چیست؟

بر اساس این گزارش، در ادامه این مراسم و در راستای توسعه علم و فناوری و بسترسازی برای تربیت دانشجویان توانمند و آینده ساز، تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه صنعتی شریف و مصطفی علمی به عنوان یکی از خیرین حاضر در این ضیافت امضا شد. این امضای تفاهم‌نامه در راستای ساخت یک واحد خوابگاه دانشجویی متاهلین در شهرک مسکونی وردآورد منعقد شد.

انتهای پیام

کد N875523

وبگردی