آفتاب

شلیک تیر هوایی کشتی کره‌جنوبی برای دور کردن قایق کره‌شمالی

شلیک تیر هوایی کشتی کره‌جنوبی برای دور کردن قایق کره‌شمالی

مقامات نظامی کره‌جنوبی اعلام کردند، یکی از کشتی‌های نیروی دریایی این کشور برای دور کردن یکی از قایق‌های گشت زنی کره شمالی که از مرز غربی آبی مورد مناقشه عبور کرده بود، تیرهوایی شلیک کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع کره جنوبی گفت، همزمان با تشدید تنش‌های نظامی در سراسر خطوط مرزی دریانوردی دریای زرد، محل درگیری‌هایی میان کشتی‌های سئول و پیونگ یانگ، این تهاجم در ساعت 10:20 صبح به وقت محلی صورت گرفت.

یکی از سخنگویان وزارت دفاع کره جنوبی گفت: قایق کره شمالی وارد خطوط مرزی دریایی کره جنوبی شد اما پس از آنکه کشتی نیروی دریایی ما تیرهای هوایی شلیک کرد، عقب نشینی کرد.

هنوز مشخص نیست که آیا این تهاجم عمدی بوده یا خیر. کشتی‌های گشت زنی کره شمالی گاهی اوقات برای ردگیری کشتی‌های چینی که به صورت غیرقانونی در نزدیکی این مرز آبی ماهگیری می‌کنند، وارد آب‌ کره جنوبی می‌شوند.

از زمان جنگ کره که منجر به توافق آتش بس بدون معاهده صلاح شد، دو کره در اصل همچنان در جنگ هستند و در گذشته رویدادهای مرزی کوچک به سرعت توسعه یافته و به درگیری‌های بزرگ تبدیل شده‌اند.

کره شمالی در نوامبر سال 2010 میلادی یکی از جزایر مرزی را به توپ بست که باعث کشته شدن چهار تن از مردم کره جنوبی شد.

در مارس سال جاری میلادی کره شمالی تهدید کرد اگر هر گونه کشتی نیروی دریایی کره جنوبی مرز آبی را نقض کند بدون هیچ گونه هشداری به آن شلیک خواهد کرد.

تنش‌های مرزی در سال جاری میلادی به خاطر یک سری آزمایش‌های موشک بالستیکی کره شمالی، تهدیدهای اتمی و مانورهای نظامی سالانه آمریکا کره جنوبی همچنان شدید است.

پیونگ یانگ این مانور مشترک را پیش درآمدی برای حمله می‌داند. این در حالی است که سئول و واشنگتن می‌گویند، این مانورها کاملا ماهیت دفاعی دارند.

انتهای پیام

کد N875503

وبگردی