آفتاب

ارزان ترین و گران ترین بنزین دنیا

ارزان ترین و گران ترین بنزین دنیا

در این گزارش هیچ نشانی از ایران به عنوان کشور عرضه کننده بنزین ارزان یا گران قیمت وجود ندارد.

قیمت بنزین در امارات متحده عربی به قدری مناسب است که بسیاری از ساکنان این کشور می توانند به راحتی ماشینهای بزرگ خود را حتی در شهرهای کوچک مورد استفاده قرار دهند.

[keyword]

همچنین در امارات مبلغ پرداختی به ازای هر لیتر بنزین تنها ٤٧ سنت است. 

عربستان ارزان ترین بنزین

کسانی که در آمریکا زندگی می کنند برای هر لیتر بنزین ٧٨ سنت می پردازند.

به طور معمول، هر چه کشورها ثروتمندتر باشند هزینه بیشتری برای بنزین می پردازند و هر چه فقیرتر باشند قیمت پایین تر می رود. همچنین کشورهایی که خود تولید کننده بنزین هستند قیمت بسیار کمتری برای بنزین مصرفی خود پرداخت می کنند. 

قیمت نفت خام برای همه کشورها در بازارهای جهانی یکسان است و این کشورها هستند که تصمیم می گیرند بنزین را به چه قیمتی در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند. 

در جهان، بسیاری از کشورها بدون پرداخت یارانه قیمت بنزین را کنترل می کنند که این سبب می شود مردم مجبور باشند مبلغ بیشتری برای پر کردن باک خودروهای خود بپردازند. 

مالزی نیز تصمیم گرفته است یارانه های بنزین و گازوئیل را حذف کند که این اقدام مانع هدر رفت بیش از ٦ میلیارد دلار پول این کشور می شود.

 قیمت سبد نفتی اوپک دیروز (دوشنبه، هشتم تیرماه) با ٩٠ سنت کاهش به ٥٨ دلار و ٢٤ سنت برای هر بشکه رسید؛ قیمت سبد نفتی این سازمان روز جمعه (پنجم تیرماه) ٥٩ دلار و ١٤ سنت برای هر بشکه بود.

 

3535

کد N875489

وبگردی