آفتاب

جوکار: بی اعتمادی به آمریکا در طول تاریخ شکل گرفته است

جوکار: بی اعتمادی به آمریکا در طول تاریخ شکل گرفته است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه بی‌اعتمادی مردم ایران به آمریکا در طول تاریخ شکل گرفته، تهدید اوباما به خروج از مذاکرات هسته‌ای را یک بلوف سیاسی عنوان کرد.

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: مسائلی که اتفاق می‌افتد نشان دهنده‌ی بی‌اعتمادی ایران نسبت به آمریکایی‌هاست و این که واقعا نمی‌شود به آنها اعتماد کرد. آنها پیام‌هایی را برای ما فرستادند و وعده‌هایی دادند اما به آن عمل نکردند.

وی افزود: بی اعتمادی به آمریکا در طول تاریخ شکل گرفته است. از پیش از پیروزی انقلاب تا بعد از آن و دوران جنگ هشت ساله که آنها از دشمنان این ملت حمایت کردند. نقش آمریکا در کودتاها، حمله نظامی طبس، زدن سکوهای نفتی ما و زدن هواپیمای مسافربری ایرانی بر کسی پوشیده نیست. آیا این اقدامات از طرف ایران انجام شده یا آمریکایی‌ها؟

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها در طول تاریخ در مردم ایران بی اعتمادی به وجود آوردند و تاکنون در صدد جبران آن بر نیامده‌اند تصریح کرد: حتی آنها در کودتای 28 مرداد هزینه‌های زیادی برای کشور ما ایجاد کردند و جنایت‌هایی آفریدندند و حمایت‌هایی از رژیم شاه داشتند. این‌ها همه روشن و شفاف است و اگر اکنون ما می‌گوییم که به آمریکا اعتماد نداریم به خاطر همین سوابق است.

جوکار یاد آور شد: آنها قول و قرارهایی می‌گذارند، اما در دور بعدی حرفشان را پس می‌گیرند. در بیانیه‌ی لوزان توافق‌هایی شد اما آنها در ژنو مسائل جدیدی درباره‌ بازرسی‌ها و تعداد سانتریفیوژهای موجود در فردو بیان کردند. پس کجا می‌شود به این کشور اعتماد کرد؟

انتهای پیام

کد N875397

وبگردی