آفتاب

لرستان در معرض گزند آبی

لرستان در معرض گزند آبی

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: استان در معرض آسیب و گزند آبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی لرستان،«گودرز کریمی‎فر» در جلسه‌ی انعقاد تفاهم‎نامه شرکت آبفای استان با شورای سیاست‎گذاری ائمه‌ی جمعه و آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: به لحاظ اهمیت آب اولین پرسش مهر 93 را رئیس‌جمهور در خصوص آب مطرح کردند.

وی خاطرنشان کرد: در اهمیت جایگاه آب باید بگویم که زندگی آب در دست ما و زندگی ما در دست آب است.

کرمی‎فر ادامه داد: هم‌اکنون لرستان در معرض آسیب و گزند آبی است و همه باید برای مدیریت مصرف بهینه آن با هم مشارکت و تعامل داشته باشند. باید با جریان‎سازی، اغنای مخاطبان و فرهنگ‎سازی همه را در این پروسه دخیل کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: ما بحران آب و آب بحران‎زا داریم که دو مقوله جدا از هم هستند. بحران آب کمبود آن است و آب بحران‎زا یعنی آبی که بر سر آن دعوا می‎شود.

وی با بیان این‌که سازمان آموزش و پرورش همواره دغدغه‌ی مصرف بهینه‌ی آب را داشته است، افزود: ما همایش‎های ملی و علمی متعددی از جمله «ایست، آب نیست» و طرح داناب را داشته‎ایم که فرآیند کلی و جمعی بوده و قشر گسترده‎ای را با موضوع درگیر کرده است.

کریمی‎فر با بیان این‌که شبکه‌ی محلی و رسانه‌ی ملی را نیز باید در این امر دخیل کرد و آن‌ها نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند، افزود: صدا و سیما مسأله‌ی آب را باید از 5 سیاست اول استان قرار دهد و به‎صورت یک کارگروه ثابت در این راستا برنامه بسازد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به طرح داناب، گفت: در این طرح 697 مدرسه و 48 هزار دبیرستانی شرکت داده شده‎اند که قرار است آن را در سال‎های آینده نیز ارتقا دهیم. باید علمی‎تر و دقیق‎‎تر کار کنیم و آموزش، پژوهش و تحقیق بیشتری صورت گیرد تا کار مثبتی انجام شود.

وی افزود: ما در استان 4200 آموزشگاه داریم که 307 هزار دانش‎آموز و 45 هزار معلم دارند، روی هم حدود یک میلیون و 200 هزار نفر می‎شوند که اگر هر کدام یک لیوان آب صرفه‎جویی کنند مقدار قابل توجهی می‎شود.

کریمی‎فر گفت: در مصرف آب مسائل جزیی و ریزی وجود دارند که از نظر ما پوشیده می‎مانند و باید در این زمینه فرهنگ‎سازی شود. در مدارس تأکید ما این است که همواره شیرآلات و سرویس‎های بهداشتی را چک کنند که هدررفت آب نداشته باشند و یکی از موارد ارزیابی ما این موضوع است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: این اداره‌کل در راستای آموزش، تحقیق و روشنگری دو مخاطب دانش‎آموزان و معلمان در زمینه مصرف آب تمام سعی خود را به‎کار می‎بندند و این مهم را وظیفه ملی خود می‎داند.

انتهای پیام

کد N875375

وبگردی