آفتاب

بالاترین کار فرهنگی ترویج قرآن و عترت است

بالاترین کار فرهنگی ترویج قرآن و عترت است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: بالاترین کار فرهنگی ترویج قرآن و عترت است و باید جامعه به این سمت و سو هدایت شود.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سیستان و بلوچستان، افزود: خانواده‌ها نقش به‌سزایی در نهادینه‌کردن فرهنگ قرآنی، انس و الفت با اهل‌بیت (ع) و گسترش این فرهنگ در جامعه دارند.

وی بیان کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ما امروز شاهد بالندگی جامعه قرآنی و چهره‌های قرآنی هستیم که امروز در عرصه بین‌المللی نقش آفرینی می‌کنند.

سلیمانی در ادامه گفت: ضروری است جاذبه جلسات قرآنی افزایش یابد تا جوانان به این امر هدایت شوند.

نماینده ولی‌فقیه با بیان اینکه قرآن بهترین شفادهنده امراض روحی و جسمی انسان‌هاست، اظهارکرد: قرآن در تمام ابعاد مختلف زندگی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نقش هدایت‌گری ایفا می‌کند.

وی تصریح‌کرد: قرآن به عنوان معجزه بزرگ الهی از ابعاد مختلف قابل توجه و تامل است.

سلیمانی گفت: آنقدر علوم قرآنی وسیع است که اگر افراد خاصی، دانشمند، نابغه و مستعد، هزاران سال در یکی از بخش‌های آن تعقل، تدبر، تحقیق و مطالعه و سخنرانی کند، نخواهند توانست حق مطلب را ادا کنند.

وی تاکید کرد: امروز نباید اجازه داد که قرآن در زندگی انسان‌ها به حاشیه رانده شود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: ماه رمضان فرصت خوبی برای تفکر و تدبر درآیات قرآن است چرا که تا زمانی که انسان در کلام الله تدبر نکند، کلمات خدایی در وی تاثیری نخواهد داشت.

انتهای پیام

کد N875362

وبگردی