آفتاب

تغییراتی جزئی در کابینه فلسطین و ادامه کار حمد‌الله تا تشکیل دولت وحدت ملی

تغییراتی جزئی در کابینه فلسطین و ادامه کار حمد‌الله تا تشکیل دولت وحدت ملی

در پایان یک هفته مذاکره و رایزنی گروه‌های مختلف فلسطین برای تشکیل دولت وحدت ملی، محمود عباس نخست‌وزیر خود را به طور موقت به انجام تغییراتی جزئی در کابینه‌اش تا زمان تشکیل دولت وحدت ملی، مکلف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از اسکای نیوز، احمد مجدلانی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: ساعات اولیه امروز (چهارشنبه) توافق شد که رامی حمدالله، نخست‌وزیر دولت تکنوکرات فلسطین تا پنج وزیر خود را تغییر دهد.

مجدلانی افزود: این تغییرات موقت است تا زمانی که مذاکرات و رایزنی‌ها با طرف‌های مختلف فلسطینی از جمله حماس به نتیجه برسد و دولت وحدت ملی تشکیل شود.

این موافقت در نشست کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین که تا بامداد امروز چهارشنبه ادامه داشد، انجام شد.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطین (وفا)، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به رامی حمدالله، اجازه داده تغییراتی جزئی در کابینه خود اعمال کند تا به این ترتیب دولت وفاق بتواند مسوولیت‌های ملی خود را در تمامی مناطق فلسطین انجام دهد.

پیش از این چندین تن از مسوولان فلسطینی اعلام کرده بودند که رامی حمدالله به دنبال درخواست برای انجام اصلاحات در کابینه‌اش، استعفا داده است.

سازمان آزادی‌بخش فلسطین از حدود یک هفته پیش مذاکرات و رایزنی‌هایی را با گروه‌های مختلف به منظور تشکیل دولت وحدت ملی که شامل جنبش حماس نیز باشد، آغاز کرده اما این اقدامات موفقیت‌آمیز نبود.

انتهای پیام

کد N875288

وبگردی