آفتاب

دیده بان حقوق بشر: ائتلاف عربی در یمن قوانین جنگ را نقض کرده است

دیده بان حقوق بشر: ائتلاف عربی در یمن قوانین جنگ را نقض کرده است

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که برخی از حملات ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان در یمن باعث کشته شدن ده‌ها غیرنظامی و تخریب صدها ساختمان در شهر صعده شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سارة وتسون، مدیر دیده بان حقوق بشر در بخش خاورمیانه گفت: حملات ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان به یمن نقض خطرناک قوانین جنگ است و انجام تحقیقات عملی را لازم می‌کند.

این سازمان در گزارشی اعلام کرد که حملات به صعده در فاصله ششم آوریل تا یازدهم مه به کشته شدن حدود 59 تن از جمله 14 زن و 35 کودک انجامید.

در ادامه این گزارش آمده است که صدها خانه خسارت دیده‌ است و وجود آثار بیش از 210 راکت در این شهر ثبت شده است و این اطلاعات از 28 شخص از آسیب دیدگان و شاهدان جمع آوری شده است.

از میان ساختمان‌هایی که آسیب دیده است شش منزل مسکونی و مدرسه و یک مرکز فرهنگی و پنج بازار و پمپ بنزین است.

در یکی از این حملات در ششم مه 27 تن از اعضای یک خانواده از جمله 17 کودک کشته شدند.

حملات به این خانه‌ها به کشته شدن 51 تن انجامیده است که همگی آن‌ها از غیرنظامیان بوده‌اند و دیده بان حقوق بشر دو محقق را به این مکان در ماه مه گذشته اعزام کرد.

در این گزارش تاکید شده است که این حملات غیرقانونی است چرا که براساس آنچه که به نظر می‌رسد هیچ پایگاه نظامی را هدف قرار نداده بلکه دشواری اوضاع غیرنظامیانی که به غذا، آب و سوخت نیاز دارند بیشتر کرده است.

انتهای پیام

کد N875277

وبگردی