آفتاب

ترک اعتیاد، آغاز دوباره زندگی

ترک اعتیاد، آغاز دوباره زندگی

فرمانده‌ی انتظامی شهرستان دره‌شهر گفت: اعتیاد پایان راه نیست، با ترک اعتیاد می‌توان زندگی جدیدی آغاز کرد.

سرهنگ «جهانگیر زارعی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی ایلام، اظهار کرد: کسانی که گرفتار دام اعتیاد هستند براثر بی‌توجهی و سهل‌انگاری در معاشرت‌های روزانه گرفتار شده‌اند اما این پایان راه نیست و با خودباوری، داشتن اعتماد به‌نفس و امید به زندگی می‌توانید بر اعتیاد غلبه کرد و خود را از دام آن رهانید و پس از بهبودی به چرخه‌ی زندگی سالم و جدیدی برگشت.

وی با بیان این‌که امروزه یکی از آسیب‌های جدی جامعه و به‌خصوص جوانان، اعتیاد به مواد مخدر است، افزود: اعتیادی که ریشه‌ی نشاط و شادابی فرد را خشکانده و او را به انحطاط و نابودی می‌کشاند و مهم‌ترین مؤلفه پیشگیری از این ناهنجاری، تقویت مهارت‌های فردی و روابط صمیمی با اعضای خانواده است‌.

زارعی نقش پیشگیری اجتماعی را در برخورد با معضل اعتیاد مهم دانست و با بیان این‌که خانواده در این پیشگیری بیشترین سهم را دارند، خاطرنشان کرد: راه برگشت باز است، مگر انسان خودش نخواهد، نخستین ناجی و کمک‌کننده خود فرد معتاد است، از این‌رو باید ذهنیت و نگرش معتاد تغییر یابد تا رفتارش تغییر کند، تغییر رفتار در عمل بروز می‌کند و آن‌وقت است که بهبودی کامل اتفاق می‌افتد.

فرمانده‌ی انتظامی شهرستان دره‌شهر اظهار امیدواری کرد شاهد روزی باشیم که ریشه‌ی اعتیاد و مواد مخدر در کشور خشکانده شود و هیچ‌کس در دام اعتیاد گرفتار نشود.

انتهای پیام

کد N875076

وبگردی