آفتاب

محموله­ کمک ­های امدادی ضروری صلیب سرخ به یمن رسید

محموله­ کمک ­های امدادی ضروری صلیب سرخ به یمن رسید

یک کشتی متعلق به کمیته­ بین­ المللی صلیب سرخ حامل ۱۰۰۰ تن غذا و سه ژنراتور بزرگ در بندر حدیده یمن پهلو گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در صنعا، کشتی «استلا دی­مار» در تاریخ ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد) پایگاه لجستیکی تازه تأسیس صلیب سرخ در صلاله عمان را ترک کرده بود.

«آنتوان گراند» رئیس نمایندگی کمیته­ بین المللی صلیب سرخ در یمن گفت: با توجه به محاصره­ اقتصادی یمن که بر زندگی تمامی مردم این کشور تأثیر گذاشته، رسیدن این محموله­ امدادی یک پیشرفت خوشایند به شمار می ­آید. به گفته وی غذا و ژنراتورهای مذکور بر زندگی هزاران نفر که تحت تأثیر مستقیم درگیری مسلحانه هستند تأثیر به سزایی بر جای خواهد گذاشت.

این کشتی عمان را فقط چند روز پس از عملیاتی شدن پایگاه لجستیکی کمیته­ بین­ المللی صلیب سرخ در صلاله ترک کرد. این پایگاه به عنوان نقطه­ ترانزیت کمک­ های بشردوستانه­ کمیته­ بین­ المللی صلیب سرخ و چندین جمعیت ملی صلیب سرخ و هلال احمر به کار می ­رود. انتظار می­ رود که این پایگاه به عملیات سازمان در یمن سرعت ببخشد.

بر این اساس به محض آن که طرف­های درگیر به کمیته­ بین ­المللی صلیب سرخ ضمانت­ های لازم را برای ارائه­ ایمن و بی­غرض محموله بدهند، غذای ارسالی شامل شکر، برنج، عدس، روغن پالم و چای در عدن و دیگر نقاط کشور توزیع خواهد شد که می­ تواند نیاز ۱۴۰هزار نفر را برای ۳۰ تا ۴۰ روز برطرف کند. ژنراتورها نیز به مقامات سازمان آب عدن امکان خواهند داد تا آب پاک لازم را برای تقریبا تمامی ساکنان شهر تأمین کنند، آن هم در زمانی که  وضعیت بهداشتی در سطح شهر به سرعت در حال فروپاشی­ است.

یک کاروان دیگر نیز در حال آماده شدن برای رساندن غذا از صنعا به عدن است و کشتی بعدی هم در صورتی که مسائل امنیتی اجازه دهد، قرار است در عرض سه هفته از عمان راهی یمن شود.

گراند افزود: رساندن کمک به داخل کشور یک موضوع است و داشتن امکان تحویل بی­ غرض آن یک موضوع دیگر. اکنون لازم است که طرف­های درگیر همکاری لازم را با ما داشته باشند تا کمک­های آورده شده از عمان در مناطقی که بیشترین نیاز حس می ­شود، به سرعت توزیع شود.

کد N875074

وبگردی