آفتاب

آلمان خواهان ادامه مذاکرات سیاسی ناتو و روسیه

آلمان خواهان ادامه مذاکرات سیاسی ناتو و روسیه

وزیر امور خارجه آلمان خواهان ادامه مذاکرات سیاسی میان روسیه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شد و گفت که کانال‌های رایزنی سیاسی میان این دو باید تا جایی که ممکن است باز باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان ادامه داد:‌ یک بار دیگر باید تاکید کنیم که به رایزنی‌ سیاسی میان ناتو و روسیه نیاز داریم. در سپتامبر گذشته تصمیم گرفتیم کانال‌های سیاسی باز باشد.

از سوی دیگر، وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد:‌ بسیار مهم است که راهکارها و مکانیزم‌هایی به کار گرفته شود که از اختلاف نظر میان کشورهای اروپایی جلوگیری به عمل آید. اشتاین‌مایر خاطرنشان کرد که آلمان از هر تلاشی برای فعال کردن مکانیزم‌هایی در راستای جلوگیری از تفرقه در اروپا دریغ نخواهد کرد.

این دیپلمات آلمانی همچنین گفت که چالش‌های بسیاری در فراسوی مرزهای اروپا وجود دارند که باید در آینده نزدیک حل شوند که از جمله این چالش‌ها می‌توان به وضعیت یمن،‌ لیبی، عراق و سوریه اشاره کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی آلمان اظهار کرد: هیچ یک از این مناقشات خطرناک بدون همکاری میان آمریکا،‌ روسیه، اروپا و کشورهای مسلمان ممکن نیست.

انتهای پیام

کد N875055

وبگردی