آفتاب

اوباما: بحران یونان بر رشد اقتصادی اروپا تأثیر می‌گذارد

اوباما: بحران یونان بر رشد اقتصادی اروپا تأثیر می‌گذارد

رییس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که وضعیت کنونی یونان تغییری اساسی و نظام‌مند بر وضعیت کلان اقتصادی نخواهد داشت اما در هر حال موضوعی است که می‌تواند بر رشد اروپا و جهان تاثیر بگذارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا تصریح کرد: اگر اقتصاد اروپا رو به افول بگذارد، بدون تردید این مساله بر اقتصاد جهان نیز تاثیر منفی خواهد داشت. اوباما اعلام کرد:‌ بحران یونان از نظر ما موضوعی نیست که تغییری بهت‌آور در نظام اقتصادی ایجاد کند اما به طور مشخص وضعیت کنونی برای مردم یونان بسیار دردناک است و می‌تواند تاثیر مهمی بر نرخ رشد در اروپا بگذارد.

رییس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد که واشنگتن، بانک مرکزی اروپا و نهادهای بین المللی پولی باید برنامه‌ای همگن برای حصول اطمینان از این مساله داشته باشند که بازارهای جهانی بتوانند از پس بحران یونان برآیند.

اوباما درباره بحران بدهی‌های یونان گفت: ما همواره اوضاع این کشور را زیر نظر داشته‌ایم و همان‌طور که بسیاری نیز می‌دانند، بحران یونان از سالهای 2009 و 2010 به این سو ادامه داشته است.

وی تصریح کرد: چیزی که ما دولت یونان و شرکای اروپایی را به آن تشویق می کنیم، ادامه مذاکرات برای یافتن راهی برای حل و فصل این مساله است.

انتهای پیام

کد N875053

وبگردی