آفتاب

قهرمان کاراته جهان: گویی کاراته هیچ‌گاه مدالی کسب نکرده‌ است

قهرمان کاراته جهان: گویی کاراته هیچ‌گاه مدالی کسب نکرده‌ است

قهرمان کاراته جهان با انتقاد از تفاوت نگاه‌های موجود به رشته‌های مختلف ورزشی و نادیده گرفته شدن کاراته، گفت: گویی کاراته هیچ گاه مدالی کسب نکرده‌ است.

امیر مهدی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظها‌رکرد: از وزارت ورزش و جوانان و شخص وزیر محترم درخواست می‌کنم که نگاه تبعیض‌آمیز به کاراته نسبت به سایر رشته‌های ورزشی را از بین ببرند. متاسفانه هیچ توجهی به این رشته مدال آور در باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی و مسابقات جهانی نمی‌شود.

وی افزود: فدراسیون ما از لحاظ مالی خیلی مشکل دارد و هنوز جوایز قهرمانان خودش را از سال 91 که ما در مسابقات قهرمانی جهان فرانسه شرکت کردیم را نپرداخته است. ما بعد از آن مسابقات هم در چند مسابقه دیگر مدال‌های مهمی گرفتیم، ولی هنوز پاداش‌های آنها پرداخت نشده است.

قهرمان کاراته جهان با اشاره به این که فدراسیون کاراته مشکل مالی دارد، گفت: هر زمان که به فدراسیون مراجعه می‌کنیم می‌گویند مشکل داریم و وزارت ورزش و جوانان هنوز به ما پول نداده است. امیدوارم مسئولان ورزش ایران فکری به حال ما کنند.

وی افزود: از مسئولان می‌خواهیم به همه‌ رشته‌ها به یک دید نگاه کند و تبعیض قائل نشود. کاراته ایران در مسابقات آسیایی قهرمان شد و در مسابقات جهانی هم برای نخستین بار مدال طلای کومیته جهان را کسب کرد، اما هیچ توجهی نشد. کار ما کمتر از کار تیم‌های کشتی و تکواندو نبود، اما چرا به آنها توجه کردند و ما را حمایت نکردند.

مهدی زاده گفت: با این نوع برخورد ما گاهی اوقات فکر می‌کنم که ما اصلا برای ایران مدال آوری نکرده‌ایم و پرچم را به اهتزاز در نیاورده‌ایم. گویی آنها اصلا ما را نمی‌بینند و توجهی به ما می‌کنند.

وی گفت: مسئولان ورزشی قبل از باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی سراغ ما می‌آیند چون می دانند مدال می‌گیریم، اما مسابقات که تمام می‌شود ما هم فراموش می شویم، نمی دانم چه بگویم.

انتها‌ی‌ پیا‌م

کد N875032

وبگردی