آفتاب

سفیر ایران در باکو: هرگز به‌دنبال تولید سلاح هسته‌ای نبوده‌ایم

سفیر ایران در باکو: هرگز به‌دنبال تولید سلاح هسته‌ای نبوده‌ایم

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان تاکید کرد: ایران هرگز به دنبال تولید سلاح هسته‌ای نبوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، "محسن پاک‌آیین" در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری ترند گفت: «ایران هرگز به دنبال تولید تسلیحات هسته‌ای نبوده و گزارش ارزیابی جامعه اطلاعاتی ملی آمریکا متشکل از 16 نهاد اطلاعاتی، امنیتی آمریکا نیز در سال‌های 2007 و 2012 این موضوع را تایید کرده است».

به نقل از ترند، سفیر ایران در باکو با اشاره به فتوای صریح آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب درباره حرمت استفاده از سلاح هسته‌ای»، گفت که این فتوا بارها مورد اشاره مقامات آمریکایی قرار گرفته است. «آنچه که ایران را از تسلیحات هسته ای دور کرده، باورهای اخلاقی،‌ مذهبی و محاسبات عقلائی راهبردی بوده است».

سفیر ایران در باکو با اشاره به اینکه "رژیم غاصب اسرائیل تنها دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه 200 کلاهک اتمی دارد"، گفت: «این رژیم که عضو معاهده عدم اشاعه تسلیحات هسته ای نیست، مخالف اصلی توافق هسته ای ایران با کشورهای 1+ 5 می باشد».

پاک آیین با تصریح بر اینکه «نخست وزیران رژیم صهیونیستی از سال 1992 مکرّراً پیش‌بینی و ادعا کرده اند که ایران ظرف 2 یا 3 سال آینده به بمب اتمی دست خواهد یافت»، افزود: «متاسّفانه این ادعاهای بی اساس دستاویزی برای اعمال تحریم ظالمانه علیه مردم ایران بوده است».

پاک‌آیین گفت که هدف تحریم ها کشاندن ایران به پای میز مذاکره نبود چرا که ما همواره حتّی قبل از تحریم‌ها از مذاکره استقبال کرده‌ایم، البتّه ما حرف زور را نمی پذیریم و زیاده خواهی کشورهای غربی را قبول نداریم.

وی با یادآوری «ترور دانشمندان هسته‌ای ایران توسط عوامل رژیم اسرائیل و عدم محکومیت این اقدام توسط کشورهای غربی»، گفت که دانش هسته ای در ایران بومی شده و صدها دانشمند هسته ای ایرانی به دنبال توسعه توانمندی علمی و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته ای برای تامین نیازهای مردم ایران هستند."

انتهای پیام

کد N875009

وبگردی