آفتاب

نسرین جافری در خاک آرام گرفت

نسرین جافری در خاک آرام گرفت

پیکر نسرین جافری در قطعه نام‌آوران در کنار شهریار عدل به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات ایسنا، مراسم تشییع پیکر این شاعر فقید امروز (سه‌شنبه، نهم تیرماه) در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا (س) برپا شد. در این مراسم فرزندان نسرین جافری؛ وحید و ماهور موسائیان (کارگردان سینما و عکاس) و افرادی همچون فریدون شهبازیان، مسعود رایگان، حسن صفدری و... حضور داشتند.

همچنین در کنار سخنرانی و شعرخوانی، پیام‌های تسلیت رییس دولت اصلاحات و محمدرضا عارف خوانده شد.

حسن صفدری در گفت‌وگوی کوتاهی با ایسنا درباره نسرین جافری گفت: او شاعری بود که زبان خاص خود را در دهه 70 شروع کرد و تا آخر عمر این زبان را داشت. کسی نمی‌توانست مثل او بنویسد و درواقع زبان مخصوص خودش را در شعر داشت. بدون این‌که نامش پای شعرش باشد می‌شد شعرش را شناخت.

این شاعر در ادامه اظهار کرد: هر شهر و استانی اسطوره‌ای برای خودش دارد مثل خراسان که مهدی اخوان ثالث را دارد و نسرین جافری از اسطوره‌های ادبیات خرم‌آباد و لرستان بود.

به گزارش ایسنا، مراسم ترحیم نسرین جافری نیز روز جمعه 12 تیرماه از ساعت 16 تا 17:30 در مسجدجامع شهرک غرب برگزار می‌شود.

نسرین جافری، شاعر متولد سال 1329 در خرم‌آباد لرستان، مجموعه شعرهایی چون «زخم سایه و بید»، «رمل هندسی آفتاب‌گردان»،‌ «نیمی از مرا کشته‌اند»، «به‌سمت هرگز، به‌سوی هیچ»، «ما همچنان ترانه خواندیم» (مشترکا با نصرت‌الله مسعودی) و «خواب اتم» را در کارنامه شعری خود دارد. او از شاعران فعال در جریان‌های شعری دهه‌ 70 به‌شمار می‌رفت.

انتهای پیام
کد N874982

وبگردی