آفتاب
در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل؛

مراکش: جامعه جهانی جلوی اسرائیل را بگیرد

مراکش: جامعه جهانی جلوی اسرائیل را بگیرد

نماینده مراکش در سازمان ملل در نشست اخیر شورای حقوق بشر در ژنو خواستار توقف اقدامات رژیم صهیونیستی در راستای تغییر ساختار شهر قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی موجود در آن شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، محمد اوجار، نماینده دائم مراکش در سازمان ملل در نشستی که با موضوع بررسی وضعیت حقوق بشر در اراضی اشغالی تشکیل شده بود، با انتقاد از اقدامات رژیم صهیونیستی در شهر اشغالی قدس، حفر تونل‌هایی در اطراف و زیر مسجد الاقصی و تخریب باب المغاربه را محکوم کرد.

اوجار در این نشست که با ریاست محمد ششم، پادشاه مراکش برگزار شد، گفت: لجاجت اسرائیل در ادامه سیاست‌ شهرک‌سازی‌ها در اراضی فلسطینی نتیجه‌ای به جز وخامت اوضاع و افزایش نقض حقوق مردم فلسطین ندارد.

وی در ادامه به خطرات اقدامات فعلی اسرائیل در نقض آشکار قوانین بین‌المللی و ایجاد تغییر در اراضی فلسطینی، اشاره کرد و گفت مراکش تمامی این اقدامات غیرقانونی را که با هدف نابودی بعد اسلامی شهر بیت‌المقدس انجام می‌شود محکوم می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد: هیچ صلحی بدون حل نهایی مساله قدس که جامعه جهانی مسوول آن است، ممکن نخواهد بود.

نماینده دائم مراکش در سازمان ملل در ادامه اظهار داشت: اقدامات برنامه‌ریزی شده و هدفمند اسرائیل حقوق سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فلسطینی‌ها را به شکل‌های مختلف نقض می‌کند.

اوجار در ادامه با اشاره به بخش‌هایی از گزارش کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در جنگ سال گذشته علیه غزه گفت: شرایط انسانی فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی روز به روز به دنبال اقدامات یک‌جانبه و غیرقانونی اسرائیل که فاقد مشروعیت بین‌المللی است، وخیم‌تر می‌شود.

وی گفت: مقامات رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند تمامی فرصت‌ها برای حل مسالمت‌آمیز درگیری‌ها براساس اصل تبادل اراضی را از بین برده و با ادامه شهرک‌سازی‌ها به سیاست اعمال زور خود ادامه دهند.

این مسئول مراکشی عنوان داشت: طرح‌های اسرائیل که همگی غیرقانونی هستند تمام اراضی فلسطین به ویژه قدس را هدف گرفته‌اند و اسرائیل تلاش می‌کند با هر وسیله‌ای که شده کنترل شهر و منازل مسکونی را به دست بگیرد و جمعیت جغرافیایی را تغییر دهد.

وی در پایان تاکید کرد که اقدامات رژیم صهیونیستی تهدیدی جدی برای حقوق فلسطینیان ساکن قدس است.

انتهای پیام

کد N874759

وبگردی