آفتاب

درگیری در کمپ آوارگان در مجارستان در پی اهانت به قرآن

درگیری در کمپ آوارگان در مجارستان در پی اهانت به قرآن

پلیس مجارستان برای متوقف کردن درگیری‌ها میان صدها آواره در اردوگاهی در شرق این کشور مجبور به استفاده از گاز اشک آور شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، درگیری در اردوگاه آوارگان در مجارستان زمانی رخ داد که یک مرد ترکیه‌ای قرآن را از مرد دیگری گرفت و آن را زیرپا گذاشت و باعث شد تا صدها آواره دیگر به این درگیری محلق شوند.

پلیس مجارستان اعلام کرد: این درگیری در کمپ آوارگان در دبرسن واقع در شرق کشور رخ داد. ده‌ها تن از افرادی که در این درگیری دخیل بودند، اردوگاه را ترک کرده و سطل‌های زباله را به آتش کشیده و با باتوم و سنگ به اتوبوس‌ها و چند خودرو خسارت زدند. پس از آن بیش از 150 افسر پلیس به محل اعزام شده و با مقاومت آوارگان روبه‌رو شدند و مورد اصابت سنگ قرار گرفتند به طوری که چند افسر پلیس آسیب دیدند.

یکی از آوارگان که چندین ماه است در این اردوگاه مستقر شده، گفت: مردم به جان هم افتادند. پلیس وارد عمل شد و از گاز اشک‌آور علیه آنها استفاده کرد.

در یک سال گذشته، مجارستان به شاهراه اصلی آوارگان و مهاجران به اروپا بدل شده و آنها از طریق بالکان وارد مجارستان و سپس اروپا می‌شوند. اکثر آنها از مجارستان درخواست پناهندگی می‌کنند اما خیلی سریع به آلمان یا سوئد می‌روند.

پلیس گفته که اخیراً 3300 تن را که به صورت غیرقانونی وارد مجارستان شدند، دستگیر کرده که اکثرشان اهل صربستان بودند. از آغاز سال جاری میلادی 65 هزار مهاجر و آواره وارد مجارستان شده‌اند.

مجارستان در حال ساخت یک حصار بلند چهار متری در مرز با صربستان است تا از ورود این مهاجران جلوگیری کند.

در همین حال، ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفته که کشور هیچ نیازی به مهاجران اقتصادی ندارد و آنها را آواره می‌داند که از یک درگیری بالقوه در کشورهای همسایه به مجارستان فرار کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N874712

وبگردی