آفتاب

شبه نظامیان افغان با داعش در سوریه ارتباط دارند

شبه نظامیان افغان با داعش در سوریه ارتباط دارند

یکی از فرماندهان ارشد آمریکا در افغانستان تاکید کرد، شبه نظامیان افغان متحد با داعش در حقیقت با مقر تروریست‌های داعش در سوریه ارتباط دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری بی بی سی، ژنرال شون سوئیندل، رهبر یگان آموزشی نیروهای ویژه افغان گفت: شبه نظامیان ناراضی طالبان در افغانستان به داعش روی آورده‌اند اما داعش در افغانستان به اندازه داعش در لیبی یا عراق جدی نیست.

در هفته‌های اخیر درگیری‌های جدی میان این گروه جدید و طالبان در شرق افغانستان صورت گرفته است. هر دو طرف درخواست‌ها برای اتحاد را رد کرده و این درگیری‌ها به مناطق مختلف ولایت ننگرها گسترش یافته است.

بخشی از شبکه گروه اصلی داعش موسوم به "داعش در خراسان افغانستان" اخیرا در بیانیه‌ای شبه نظامیان طالبان را تهدید کرد که اگر به این گروه تروریستی نپیوندند آن‌ها را خواهند کشت.

در این بیانیه آمده است: چرا با داعش می‌جنگید؟ آیا می‌خواهید گور خود را با دست‌های خودتان بکنید؟ آیا می‌خواهید سرتان بریده شده و خانه‌هایتان نابود شود؟ آیا فکر می‌کنید شما از شبه نظامیان عراقی که از حمایت آمریکایی‌ها برخوردارند قوی‌تر هستید؟

این در حالی است که طالبان در بیانیه‌ای به ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش گفت: در حملات افغانستان نمی‌تواند دو پرچم وجود داشته باشد.

این درگیری‌های تازه چالش امنیتی پیچیده‌ای برای نیروهای افغان در نخستین مبارزاتشان بدون حمایت نظامی نیروهای زمینی بین‌المللی محسوب می‌شود.

ژنرال سوئیندل گفت، نیروهای ویژه افغان در هفته نزدیک به 130 حمله انجام می‌دهند. استان "فراه" در غرب افغانستان نیز با تهدیدهایی از جانب این جنبش جدید مواجه است. آن‌ها برای به دست آوردن منابع با طالبان رقابت می‌کنند.

انتهای پیام

کد N874648

وبگردی