آفتاب

انهدام گروهی که قصد ترور چهره‌های سیاسی و امنیتی عراق را داشت

انهدام گروهی که قصد ترور چهره‌های سیاسی و امنیتی عراق را داشت

یک منبع امنیتی در بصره از شناسایی و بازداشت یک گروهک تروریستی که برای ترور چهره‌های سیاسی و امنیتی عراق برنامه ریزی می‌کرد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، جبار الساعدی، رئیس کمیته امنیتی در شورای استانداری استان بصره اعلام کرد نیروهای امنیتی عراق گروه تروریستی جدیدی را با عنوان «جندالله» شناسایی و کشف کردند که برای ترور شخصیت‌های سیاسی و امنیتی مختلف عراق برنامه‌ریزی می‌کردند.

الساعدی اظهار داشت: آژانس اطلاعاتی استان بصره که براساس اطلاعات قبلی از حدود دو ماه قبل یک گروهک تروریستی جدید را زیرنظر گرفته بود، موفق شد اعضای این گروهک هشت نفره را که اکثراً رهبران این گروه در مناطق مختلف بودند شناسایی و بازداشت کند.

این منبع امنیتی عراق افزود: این گروهک که اعضای خود را از میان شیعیان و اهل تسنن عراق به ویژه از میان آوارگان جذب می‌کرد، برای ترور چهره‌های مذهبی برجسته هر دو طایفه در استان برنامه‌ریزی می‌کرد. همچنین ترور فرماندهان و نیروهای امنیتی کشور و کمک به تمامی کسانی که قصد اخلال در شرایط امنیتی و ثبات استان را دارند، از اهداف این گروهک تروریستی جدید بود.

انتهای پیام

کد N874548

وبگردی