آفتاب

وقوع 2 انفجار در هلمند و کابل

وقوع 2 انفجار در هلمند و کابل

مقامات افغانستان اعلام کردند، در تازه‌ترین حمله از زمانی که طالبان حملات سالیانه خود را آغاز کرده‌اند، یک خودروی بمب‌گذاری شده امروز (سه‌شنبه) در جنوب افغانستان منفجر شده و باعث کشته شدن دو غیرنظامی و زخمی شدن بیش از 40 تن دیگر شد. این در حالی است که منابع افغان از وقوع یک انفجار مهیب دیگر در منطقه دیپلماتیک کابل خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، در جنوب افغانستان فردی مهاجم، کامیونی مملو از مواد منفجره را در ورودی مقر پلیس در لشکرگاه مرکز ولایت هلمند منفجر کرد.

یک سخنگوی پلیس ولایتی در افغانستان گفت: این عامل انتحاری خودروی خود را در ورودی مقر پلیس منفجر کرد، گزارشات اولیه ما 40 زخمی و دو کشته را نشان می‌دهد که همگی غیرنظامی هستند.

عمر زواک، سخنگوی ولایتی نیز این حمله را تایید کرده و گفت: انفجار بسیار قوی بود. اکثر زخمی‌شدگان غیرنظامیانی هستند که در اثر شکستن شیشه‌های خانه‌هایشان زخمی شده‌اند.

یکی از پزشکان بیمارستان لشکرگاه گفت: 40 غیرنظامی به بیمارستان آورده شدند. هنوز هیچ شخص یا گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته اما طالبان که حملات سالیانه بهار- تابستان خود را از اواخر آوریل سال جاری میلادی آغاز می‌کنند، متعهد حملات سراسری شده و انتظار می‌رود در دهه اخیر این خونبارترین تابستان افغانستان باشد.

همزمان با تلاش‌های مکرر دولت کابل برای آغاز مذاکرات صلح با شبه‌نظامیان طالبان، پلیس و نیروی افغان در تلاش است تا این شبه‌نظامیان را مهار کنند.

از انفجار کابل هنوز خبری منتشر نشده است.

انتهای پیام

کد N874512

وبگردی