آفتاب
آصفری در گفت و گو با ایسنا،

کارشکنی کشورها در مذاکرات هسته‌ای در ذهن مردم ایران باقی می‌ماند

کارشکنی کشورها در مذاکرات هسته‌ای در ذهن مردم ایران باقی می‌ماند

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که رفتارهای کشورهایی همچون فرانسه و عربستان که در روند مذاکرات هسته‌ای کارشکنی می‌کنند در ذهن ملت ایران باقی خواهد ماند و در نهایت تجدید نظری در روابطمان با آنها خواهیم کرد.

محمد حسن آصفری در گفت‌وگو باخبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایریان (ایسنا) با اشاره به اقدامات فرانسوی‌ها در جریان مذاکرات هسته‌ای گفت: ملت ایران خاطره‌ی تلخی از فرانسه در اذهانشان ندارند؛ چون آنها در زمان حضور امام (ره) در نوفل نوشاتو مهمان نوازی خوبی کردند که این باعث به یادگار ماندن خاطره‌ی خوبی در ذهن ملت ایران شده است. ولی امروز شاهد برخی از رفتارهای بسیار زشت از فرانسه هستیم که قطعا این رفتارها از خاطر ملت ایران فراموش نمی‌شود.

به گفته‌ی وی، کارگردان سناریوی رفتارها و برخوردهای فرانسوی‌ها در جریان مذاکرات رژیم صهیونیستی است که با پول عربستان و بازیگری و نقش‌آفرینی فرانسوی در پشت میز مذاکره انجام می‌شود.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که این رفتارهای دولت فرانسه و برخی کشورهای عرب منطقه از ذهن ملت ایران پاک نمی‌شود و ما در زمان خود پاسخ خواهیم داد. پاسخی از نوع تجدید نظر با روابط این کشورهاست که همه را به بعد از مذاکره موکول می‌کنیم؛ این گونه نیست که ما از کنار این گونه رفتارهای دولت فرانسه و عربستان سعودی به سادگی عبور کنیم.

آصفری با بیان اینکه امروز به دنبال برگزاری توافق خوب هستیم گفت: مطمئنا کشورهایی که برای دستیابی به توافق برد برد کمک‌می کنند از ذهن مردم ایران پاک نمی‌شوند و در واقع کشورهایی که رفتار دیگری دارند نیز فراموش نمی‌شود و در مورد آنها تصمیماتی گرفته می‌شود.

وی توضیح داد: در روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با کشورهایی که در مذاکرات کارشکنی می‌کنند تجدید نظر خواهیم داشت؛ بهتر است آنها تمام پلهای پشت سر خود را خراب نکنند، مطمئنا ما در زمان خود تصمیمات لازم را می‌گیریم.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین تاکید کرد که عدم توافق بین ایران و 1+5 هیچ نفعی برای عربستان و فرانسه نخواهد داشت و تنها اثرات منفی این اقداماتشان در اذهان عمومی ملت ایران باقی خواهند ماند.

انتهای پیام

کد N874492

وبگردی