آفتاب

سازمان ملل فعالیت هیاتهای انسان‌دوستانه خود در را آسیا کاهش می‌دهد

سازمان ملل فعالیت هیاتهای انسان‌دوستانه خود در را آسیا کاهش می‌دهد

سازمان ملل قصد دارد هیات‌های انسان‌دوستانه خود را در برخی کشورهای آسیایی که دولت‌هایشان پس از یک دهه سیل‌های ویرانگر، طوفانها و زلزله‌ها از نظر نیروی انسانی و بودجه تقویت شده‌اند، کوچکتر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل ازموسسه چند رسانه ای "تامسون رویترز"، "الیور لیسی هال"، رئیس در حال کناره گیری دفتر آسیا-اقیانوسیه واحد هماهنگی امور انسان‌دوستانه سازمان ملل در بانکوک اعلام کرد: شعبه دفتر هماهنگی امور انسان‌دوستان سازمان ملل ماه جاری میلادی در کشور پاپوا گینه نو تعطیل شده و همین شعبه در سریلانکا تا پایان سال جاری میلادی تعطیل خواهد شد. شعبه مستقر در اندونزی نیز کاهش فعالیت چشمگیری خواهد داشت.

دفتر هماهنگی امور انسان‌دوستانه سازمان ملل پس از وقوع سونامی ویرانگر اقیانوس هند در سال 2004 که باعث کشته شدن حدود 127 هزار تن در استان "آسه" اندونزی شد، حضور خود در این کشور را با استقرار 130 نیرو در شش دفتر در سراسر اندونزی تقویت کرد اما اکنون قصد دارد تنها شش نفر از کارکنان شعبه خود در اندونزی را در شهر جاکارتا حفظ کند.

لیسی هال به مقامات مدیریت بلایای ملی در اندونزی گفت: احساس ما این است که شما اکنون دیگر مثل سابق به ما احتیاجی ندارید. وی خاطر نشان کرد: حدود یک دهه پیش قبل از وقوع سونامی بسیاری از کشورهای منطقه دارای سازمانهای مدیریت بلایای طبیعی نبودند و این دفتر هماهنگی امور انسان‌دوستانه سازمان ملل بود که عادت داشت به کشورهای فاجعه زده برود و خودش کمک‌های انسانی را هماهنگ کند اما وقوع بلایای بزرگی نظیر سیل در تایلند و پاکستان و سونامی در ژاپن و اقیانوس هند دولتها و گروه های جامعه مدنی را وادار کرد تا به دنبال تقویت کردن کشورهایشان بروند.

لیسی هال خاطر نشان کرد: ما در حال مشاهده این نوع از تغییر در محیط منطقه ای هستیم که به معنی آن است که نیاز کمتری به دفتر هماهنگی امور انسان‌دوستانه سازمان ملل در کشورهای منطقه وجود دارد. با این حال این دفتر اقدام به حفظ دفتر منطقه ای خود در شهر بانکوک خواهد کرد تا به دولتهای منطقه کمک کند خود را برای بلایا آماده نگاه داشته و پس از بلایا از هماهنگی کمکها حمایت کند.

انتهای پیام

کد N874483

وبگردی