آفتاب

دادگان: می‌خواهند سرخابی‌ها ضعیف‌تر شوند/ فوتبال ایران در بدترین وضعیت خود است

دادگان: می‌خواهند سرخابی‌ها ضعیف‌تر شوند/ فوتبال ایران در بدترین وضعیت خود است

رییس سابق فدراسیون فو‌تبا‌ل انتقادات بی‌سابقه‌ای را درباره وضعیت فوتبال ایران و تیم‌های استقلال و پرسپولیس مطرح کرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌، نشست خبری محمد دادگان، معاون ورزشی د‌انشگا‌ه آ‌زا‌د اسلامی در حالی برگزار شد که وی در صحبت‌های خود انتقادات بی سابقه‌ای را نسبت به اداره ورزش ایران از جمله فو‌تبا‌ل و وضعیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مطرح کرد.

دادگان در صحبت‌های خود با بیان این که در حال‌ حاضر وزارت ورزش و جوانان به دنبال آن است که دو باشگاه استقلال و پر‌سپولیس ضعیف باشند، خاطر‌ نشان کرد: کار وزارت رسیدگی به امور کلان است نه این که تمام تمرکز این وزارتخانه بر روی دو باشگاه استقلال و پر‌سپولیس و فدراسیون فو‌تبا‌ل باشد. این افراد به دنبال آن هستند که کسی از روی صندلی خود بلند شود و بلافاصله جای او را بگیرند. همین معاونان وزارت ورزش و جوانان به دنبال چه اهدافی هستند.

او ادامه داد: در حال حاضر به نوعی من تایید می‌کنم که نگاه‌های دولت سابق و کنونی به ورزش، یکسان است. آن‌ها به ورزش به چشم یک سرگرمی نگاه می‌کنند چرا در حال حاضر به این میزان به مردم استرس وارد می‌کنند و چرا پرسپولیس و استقلال به این روز افتاده است. برای مثال من ماه‌ها پیش اعلام کرده بودم که پرسپولیس و استقلال واگذار نمی‌شوند و آخر سر هم دیدیم که این اتفاق رخ داد.

معاون ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه فوتبال ایران در حال حاضر در شرایط بسیار نامساعدی قرار دارد، گفت: من به صراحت می‌گویم که فوتبال ایران در حال حاضر ضعیف‌ترین شرایط خود را دارد. آیا فوتبال ایران از این هم ذلیل‌تر می‌شود؟ ما زمانی در جایگاه 15 دنیا قرار داشتیم و به ما می‌گفتند باید در جایگاه دهم قرار بگیرید. ما زمانی در جام ملت‌ها عنوان سوم را کسب کردیم و به راحتی نیز به جام جهانی صعود کردیم اما نگاه کنید در حال حاضر فوتبال ایران در چه شرایطی قرار دارد.

دادگان در ادامه صحبت‌های خود به صراحت اعلام کرد که مسئولان وزارت ورزش و جوانان نمی‌خواهند پرسپولیس و استقلال شرایط مناسبی داشته باشند و گفت: اگر می‌خواستند پرسپولیس و استقلال شرایط مناسبی داشته باشند، چنین مهره‌هایی را برای این دو باشگاه قرار نمی‌دادند. از نحوه چیدن مهره‌ها مشخص است که می‌خواهند پرسپولیس و استقلال ضعیف‌تر شوند. کسی که به هیات مدیره باشگاه می‌آید و نقشی ندارد، چه کاری را می‌تواند برای این باشگاه‌ها انجام دهد. باور کنید کسی که چند سال در جایی می‌ماند و نمی‌تواند کاری کند، باید برود. در حال حاضر شرایط پرسپولیس و استقلال را جوری ترتیب داده‌اند که تماما دارای تنش است. من فصل گذشته گفتم که پرسپولیس در هفته هفتم به مشکل می‌خورد و امسال با صراحت می‌گویم پرسپولیس قبل از هفته هفتم با این شرایط دچار مشکل می‌شود.

رییس سابق فدراسیون فوتبال ایران با بیان اینکه تصمیم بر این است دو تیم پرسپولیس و استقلال ضعیف باشند، اظهار کرد: مطمئن باشید در این دوره می‌خواهند دو تیم پرسپولیس و استقلال با ضعف کار خود را دنبال کنند و قدرتی نداشته باشند. دلیل حرف‌های من این است که شادی در یک جامعه سوبسید دارد ولی غم فاقد سوبسید است و چون تیم‌های بزرگ شادی ایجاد می‌کنند، به تبع آن در ادامه باید برای این شادی امکاناتی ایجاد شود. این است که می‌خواهند پرسپولیس و استقلال همواره غصه‌دار باشند. چرا کسی از وزارت ورزش و معاونت‌های این وزارتخانه نمی‌پرسد این تیم‌ها چه مشکلاتی دارند. مطمئن باشید آن‌ها این افراد را در سرخابی‌ها می‌چینند تا این دو باشگاه را خراب کنند.

ادامه دارد...

کد N874448

وبگردی