آفتاب
با تاکید بر حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای

"گزاره برگ ملی" در میدان آزادی رونمایی شد

"گزاره برگ ملی" در میدان آزادی رونمایی شد

مراسمی با عنوان رونمایی از گزاره‌برگ ملی صبح امروز(سه‌شنبه) با حضور جمعی از مردم، مسئولان و رسانه‌های داخلی و خارجی در میدان آزادی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) این گزاره برگ شش بندی که طی هفته‌های گذشته به امضای خانواده شهدای هسته‌ای و بیش از 17 هزار حقوقدان رسیده بود، صبح امروز(سه‌شنبه) در میدان آزادی تهرای و با حضور جمعی از مردم رونمایی شد.

این طومار که گفته می‌شود طول آن به کیلومترها می‌رسد از برج آزادی به پایین آویزان شده بود و توجه عابران و به ویژه رسانه‌های خارجی که در محل حضور داشتند را به خود جلب کرد.

علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران که به عنوان سخنران در این مراسم حضور داشت با اشاره به مباحثی که از سوی آمریکا و غرب در خصوص مذاکرات هسته‌ای عنوان می‌شود و همچنین زیاده‌خواهی آن‌ها گفت: آنها خواب خوش دیده‌اند که با مداخلات و زیاده‌خواهی‌های خود بخواهند ریشه انقلاب اسلامی را از بین ببرند.

وی ادامه داد: ما امروز در میدان آزادی دور هم جمع شدیم تا تأکید بر استقلال، عظمت و آرمان‌هایی کنیم که ملت رشید ایران بر اساس آنها عزت خود را کسب کرده‌اند. همچنین آمده‌ایم تا وفاداری خود را به آرمان‌های شهدا، امام راحل و رهبر معظم انقلاب اعلام کنیم.

این نماینده مردم تهران با تأکید بر این‌که همه ما که در این میدان جمع شده‌ایم از تیم هسته‌ای کشورمان دفاع می‌کنیم، خاطرنشان کرد: آنها بر اساس منافع ملی گام برمی‌دارند و ملت ایران نیز پشت‌شان می‌ایستد. اما ما می‌خواهیم اعتراض خود را نسبت به زیاده‌خواهی‌های آمریکا بر سر میز مذاکره اعلام کنیم.

وی ادامه داد: ملت ما گزاره برگ خود را اعلام کرده است و این امر اهمیت زیادی دارد. چرا که نشان می‌دهد ما هرگز زیر بار امضای هرگونه قرارداد استبدادی نخواهیم رفت به همین دلیل از گزاره برگ ملی خود رونمایی می‌کنیم.

زاکانی تأکید کرد: ما نسبت به این‌ که جمهوری اسلامی ایران همواره به تعهدات خود عمل کرده است ولی دشمنان ما مکارانه از زیر بار تعهداتشان شانه خالی کرده‌اند اعتراض داریم. در همین رابطه دیدیم که پس از امضای توافقنامه ژنو ایران تمامی تعهدات خود را پذیرفت و به آن عمل کرد ولی دشمن‌مان از زیر بار عمل به وعده‌هایش شانه خالی کرد.

این نماینده مردم تهران در پایان، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به کشورهای عضو NPT پیوست و تعهدات خود را در این زمینه پذیرفت ولی از نظر من این موضوع نیز هیچ کمکی به ما نکرد.

در بخش دیگری از این مراسم پدر شهید احمدی روشن به قرائت این گزاره برگ پرداخت و گفت: طبق بند 1 این گزاره برگ تمام تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران باید یکجا و همزمان با امضای توافقنامه کاملاً‌ لغو (نه تعلیق) شود.

وی ادامه داد: در اصل دوم این گزاره برگ نیز بر حفظ دستاوردهای هسته‌ای در حد نیازهای واقعی کشور تأکید شده است و سومین بند آن نیز به این موضوع می‌پردازد که هیچ مانعی برای استمرار تحقیقات و پیشرفت‌های علمی و فنی در امور هسته‌ای و دانشمندان مربوط نباید وجود داشته باشد.

پدر شهید احمدی روشن تأکید کرد: نظارت‌ها و بازرسی‌ها باید در حد متعارف بین‌المللی باشد و هیچ نظارتی فراتر از مقررات و عرف بین‌المللی اعمال نشود. همچنین در اصل پنجم نیز تأکید شده است هیچ گونه نظارت و اعمال محدودیت بر نیروهای مسلح پذیرفته نیست و طبق اصل ششم نیز توافق هسته‌ای باید بازگشت‌پذیر باشد تا در صورت نقض عهد دشمن، ما هم بتوانیم به شرایط قبل از توافق بازگردیم.

انتهای پیام

کد N874324

وبگردی