آفتاب

کره‌شمالی: آمریکا در آتشی که خود به پا کرده، خواهد سوخت

کره‌شمالی: آمریکا در آتشی که خود به پا کرده، خواهد سوخت

کره‌شمالی در واکنش به استقرار یک رزم‌ناو آمریکایی مجهز به موشکهای هدایت شونده در بندری در ژاپن، هشدار داد: آمریکا در آتشی که خود به پا کرده، خواهد سوخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، کره شمالی در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد،‌ در پاسخ به اقدام آمریکا در استقرار یک رزمناو مجهز به موشکهای آئگیس در بندری در ژاپن، واشنگتن را تهدید کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد: رزم‌ناو آمریکایی "یواس‌ اس چنسلرزویل" که مجهز به موشکهای هدایت شونده آئگیس است، در پاسخ به تهدید هسته‌ای پیونگ یانگ در بندر یاکوسوکای ژاپن مستقر شده است.

این خبرگزاری با محکوم کردن این اقدام آمریکا گفت: آمریکا بهتر است به هشدارهای قبلی توجه کند. شعله‌های یک جنگ هسته‌ای در نهایت در حال جمع شدن است. آمریکا باید به حقایق توجه کند. ما در حال حاضر راهبرد و موشکهای تاکتیکی برای انجام یک حمله قدرتمند را داریم.

از سوی دیگر شبکه خبری YTN کره جنوبی گزارش داد، خبرگزاری رسمی کره شمالی طرح آمریکا برای فرستادن چهار پهپاد به پایگاه هوایی میساوای ژاپن در ماه ژوئیه را محکوم کرد.

کره شمالی در بیانیه خود تصریح کرد: بی تردید تهاجم امپریالیستی آمریکا رنگ واقعی خود را نشان داده است.

پیونگ یانگ با اشاره به این که "دیوانه‌های آمریکایی در حال دامن زدن به شعله‌های آتش جنگ هسته‌ای در شبه جزیره کره هستند" گفت: آنها در آتشی که خودشان شروع کننده‌اش هستند، خواهند سوخت و تنها نابودی آنها تسریع خواهد شد.

آمریکا اعلام کرده رزم‌ناو یواس‌اس چنسلرزویل قصد پیوستن به نیروهای دریایی استقرار یافته این کشور در غرب اقیانوس آرام را دارد. این رزم‌ناو که اواسط ژوئن وارد بندر یوکوسوکا شد، جدید ترین مدلی است که به موشکهای به روز رسانی شده آگیس Baseline 9 مجهز شده است.

انتهای پیام

کد N874217

وبگردی