آفتاب
در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در تونس؛

تاکید وزرای کشور انگلیس، فرانسه، آلمان و تونس بر اتحاد در برابر تروریسم

تاکید وزرای کشور انگلیس، فرانسه، آلمان و تونس بر اتحاد در برابر تروریسم

وزرای کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه ضمن حضور در محل حادثه تروریستی روز جمعه در شهر گردشگری "سوسه" و قرار دادن دسته‌های گل به یاد قربانیان این حادثه در نشست مطبوعاتی مشترکی بر اتحاد کشورهایشان در برابر تروریسم تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، برنار کازنوو، وزیر کشور فرانسه، ترزا می، وزیر کشور انگلیس و توماس دو مزیر، وزیر کشور آلمان به همراه ناجم الفرسلی، همتای تونسی خود به یاد 38 قربانی حادثه تروریستی روز جمعه تونس با حضور در محل حادثه به یاد قربانیان آن، دسته‌های گلی در محل قرار دادند.

ترزا می، وزیر کشور انگلیس در کنفرانسی مطبوعاتی مشترک با همتایان فرانسوی، آلمانی و تونسی خود در هتل محل حادثه تاکید کرد: تروریست‌ها هرگز پیروز نخواهند شد و ما برای حفظ ارزشهایمان و ریشه کن کردن تروریسم با یکدیگر متحد می‌مانیم.

گفته می‌شود بیشتر قربانیان حادثه تروریستی شهر سوسه را گردشگران انگلیسی تشکیل می‌دهند. طبق اعلام دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس تاکنون 18 تبعه این کشور در حادثه سوسه جان خود را از دست داده‌اند و پیش بینی می‌شود این تعداد تا 30 تن افزایش یابد.

کامرون اعلام کرد تمامی زخمی‌ها که تعدادشان به 25 تن می‌رسد ظرف 24 ساعت به کشور بازگردانده خواهند شد.

وزیر کشور تونس در این کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به بازداشت تمامی عاملان جنایت که به نحوی به عامل اصلی کمک کرده بودند به خانواده‌های قربانیان این حادثه قول داد عاملان این جنایت در دستگاه قضایی تونس عادلانه محاکمه شوند.

الفرسلی در ادامه این نشست بدون اشاره به جزئیات بازداشت‌ها تاکید کرد مقامات تونس در حال بررسی این مساله هستند که آیا عامل جنایت توسط تروریست‌های حاضر در لیبی آموزش دیده بود یا خیر.

در ادامه این نشست، وزیر کشور فرانسه تاکید کرد: در نبردی که ما علیه تروریسم وارد شده‌ایم، اراده و عزم راسخ کلید پیروزی‌ ما در مقابل این تروریست‌هاست و ما در این نبرد پیروز خواهیم شد.

وزیر کشور آلمان نیز در این نشست مطبوعاتی ضمن توصیف تونس به دموکراسی جوان گفت: هدفمان از سفر به تونس بیان این مساله است که آزادی قدرتمندتر از تروریسم است و ما با همکاری با یکدیگر کاری خواهیم کرد که تروریست‌ها حرفی برای گفتن نداشته باشند.

انتهای پیام

کد N874182

وبگردی