آفتاب
جاش ارنست:

توافق پیش روی ما قرار دارد/ تمایل آمریکا برای تمدید مذاکرات

توافق پیش روی ما قرار دارد/ تمایل آمریکا برای تمدید مذاکرات

کاخ سفید اظهار امیدواری کرد که توافق با ایران دست یافتنی است اما حصول آن ممکن است به بعد از ضرب الاجل ۳۰ ژوئن موکول شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری هیل، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در اظهارات روز دوشنبه خود گفت: در این مرحله، پیش بینی می کنم که مذاکرات هسته ایران از ضرب الاجل تعیین شده فراتر رود. لذا، تیم آمریکایی پس از تاریخ ۳۰ ژوئن نیز به امید حصول توافق نهایی همچنان در وین حضور خواهد داشت.

وی بی آنکه شانس رسیدن به توافق را زیر سوال ببرد گفت: توافق نهایی در پیش روی ما قرار دارد. اما ترجیح می دهم در این مرحله درصدی برای این شانس اعلام نکنم. به طور قطع تیم ما بر خطرات  مذاکره واقف است.

مذاکرات وین تا به این جای کار به دلیل اختلاف نظر بر سر روند رفع تحریم های ایران و دامنه بازرسی های آژانس از مراکز هسته ای کشور به کندی پیش رفته است.

به گفته ارنست، تیم آمریکایی مایل به تمدید چند روزه مذاکرات هسته ای ایران است. با این حال، وی مجددا مدعی شد که «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا همچنان بر موضع عقب نشیتی از توافقی که راه دستیابی ایران به بمب هسته ای را نبندد و یا این کشور را ملزم به پذیر بازرسی های سرزده نکند، پایبند است.

وی بار دیگر تفاهم لوزان را دستاویزی برای اعمال فشار بر ایران قرار داده و مدعی شد: اگر ایران با توافقی که در چارچوب تفاهم لوزان حاصل شده موافقت نکند، توافق دیگری در کار نخواهد بود. اما وی تاکید کرد که تخلف از وعده زمانی مقرر امری غیر طبیعی نیست و تفاهم لوزان هم به جای ۳۱ ماه مارس میلادی در ۲ آوریل حاصل شد.

کد N874127

وبگردی