آفتاب

روسف خبرچین‌های فساد شرکت ملی نفت برزیل را به باد انتقاد گرفت

روسف خبرچین‌های فساد شرکت ملی نفت برزیل را به باد انتقاد گرفت

رئیس‌جمهوری برزیل با اشاره به تجربیات خود به عنوان زندانی سیاسی در دوران دیکتاتوری این کشور، از اقدام جاسوسان و خبرچین‌های رسوایی فساد که به محبوبیت وی لطمه زده است، انتقاد و آن را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، دیلما روسف، رئیس‌جمهوری برزیل با قاطعیت دریافت پول‌های غیرقانونی توسط کمپین خود را رد کرد.

دولت روسف متهم است که در جریان کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری از مدیران اجرایی سابق شرکت نفت ملی "پترو براس" و شرکت‌های ساخت‌وساز پول دریافت کرده‌ است.

روسف در جمع خبرنگاران در نیویورک، تجربیات خود به عنوان زندانی سیاسی در دهه 70 میلادی را با جاسوسانی که با دادستان‌های پرونده رسوایی پترو براس همکاری می‌کنند، مقایسه کرد.

وی پس از سخنرانی در جمع سرمایه‌گذاران با موضوع پروژه‌های زیرساختی گفت: من به جاسوسان احترام نمی‌گذارم چون خودم زمانی زندانی بودم و آنها تلاش می‌کردند تا مرا خبرچین کنند اما موفق نشدند.

روسف در دهه 70 یک جوان مارکسیست بود که زندانی شد و با شوک برقی مورد شکنجه قرار گرفت. بسیاری از خبررسان‌های فساد پترو براس پس از اینکه یک دوره طولانی پیش از دادگاه زندانی شدند، به خبرچین دولت تبدیل شدند.

سخنان رئیس‌جمهوری برزیل پس از آن مطرح شد که مجله «وخا» (Veja) جمعه گذشته گزارش داد که ریکاردو پسوآ از مدیران اجرایی مرتبط با فساد، در شهادت خود گفته است که بخشی از پول‌هایی که از مازاد قراردادها به دست می‌آمد، به کمپین چندین سیاستمدار از جمله روسف پیش از انتخاب 2014 داده است.

انتهای پیام

کد N874070

وبگردی