آفتاب
بادامچیان در گفتگو با مهر:

تسلیم زیاده خواهی‌های امریکا نخواهیم شد/ ایران برنده مذاکرات

تسلیم زیاده خواهی‌های امریکا نخواهیم شد/ ایران برنده مذاکرات

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری، با تاکید براینکه ایران تسلیم زیاده خواهی های امریکا و غرب در مذاکرات نخواهد شد، گفت: چه توافقی صورت بگیرد و چه نگیرد ایران برنده مذاکرات است.

اسدالله بادامچیان در گفتگو با خبرنگار مهر، در آستانه ۱۰ تیر و پایان مهلت ضرب الاجل توافق هسته ای، گفت: رهبر انقلاب خطوط اصلی مذاکره را مشخص کردند و ما در این مذاکرات هر نوع زیاده‌طلبی، بازرسی‌های بی‌حساب و کتاب، تحقیقات خارج از چارچوب و هر تعهدی که خلاف مصالح و منافع ملی باشد را قبول نداریم.

وی با تاکید براینکه از تیم مذاکره کننده حمایت می کنیم و به آن اعتماد داریم، گفت: از تیم مذاکره‌کننده حمایت می‌کنیم اما این حمایت به آن معنا نیست که آنها اختیار دارند هر کاری که می‌خواهند انجام دهند، اختیار آنها تنها در زمینه مذاکره است و اگر به هر جمع‌بندی که در این مذاکرات رسیدند، باید آن جمع‌بندی در داخل کشور توسط سران قوا، مجلس و مردم بررسی شود.

نایب ریس جبهه پیروان خط امام و رهبری، با بیان اینکه ما هیچ نگرانی بابت این مذاکرات نداریم، گفت: تیم مذاکره‌کننده وظیفه خود را انجام می‌دهد، حمایت رهبری را نیز به همراه دارد لذا هیچ نگرانی‌ای از رفتار تیم هسته‌ای خودمان نداریم و تنها نگرانی‌ ما نسبت به بدعهدی و زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل مذاکره‌کننده است.

وی با تاکید بر اینکه چه به توافق برسیم و چه نرسیم، ایران برنده این مذاکرات خواهد بود، گفت: ما با این مذاکرات نشان دادیم که اهل منطق و مذاکره هستیم و به همگان ثابت کردیم که براساس نظر ولی‌فقیه و نه تحمیل دیگران، به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم.

بادامچیان با بیان اینکه ایران تسلیم زیاده خواهی های امریکا نخواهد شد، ادامه داد: در صورت هر گونه زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل، ما محکم می‌ایستیم و در مقابل فشار و تحریم‌ها سر خم نمی‌کنیم و دنیا نیز این استقامت ما را تحسین خواهد کرد.

وی پذیرش پروتکل الحاقی را خط قرمز مذاکره دانست و گفت: مجلس هفتم پذیرش پروتکل الحاقی را رد کرده و تیم مذاکره‌کننده با عباراتی همچون «بازرسی مدیریت شده» نمی‌تواند آن را قبول کند؛ چراکه پذیرش و یا عدم پذیرش آن تنها حق مجلس شورای اسلامی است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه، با اشاره به پیام اوباما برای مذاکره با ایران، گفت: بارها آمریکا برای رهبر انقلاب در خصوص مذاکرات پیام فرستاده‌اند، چرا که آنها می‌دانند که تحریم‌ها در ایران بی‌اثر بوده است.

بادامچیان، خاطر نشان کرد: اگر به هر دلیلی مذاکرات به نتیجه نرسد، دولت باید یک تغییر کلان در مدیریت‌ها و سیاست‌های خود ایجاد کند، چرا که تاکنون سیاست دولت بر مبنای توافق بوده و اگر توافقی صورت نگرفت، لازم است که متناسب با شرایط، تغییراتی در کادر مدیریت و وزرا به وجود آید.

کد N874025

وبگردی