آفتاب

یک مقام آمریکایی: هیچ کس درباره‌ تمدید بلندمدت مذاکرات صحبت نمی‌کند

یک مقام آمریکایی: هیچ کس درباره‌ تمدید بلندمدت مذاکرات صحبت نمی‌کند

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت: ما و متحدان‌مان در گروه 1+5 متعهد هستیم تا هر چه سریعتر به توافق محکم دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مارک تونر، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز دوشنبه خود درباره‌ روند مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: ما همچنان روی دستیابی به بهترین و جامع‌ترین توافق ممکن متمرکز هستیم و اگر لازم باشد بیشتر روی این مساله کار کنیم تیم ما در وین این کار را انجام خواهد داد.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، تونر ادامه داد: اما هیچ کس درباره‌ تمدید بلند مدت مذاکرات صحبت نمی‌کند. اما همانگونه که طی هفته گذشته گفته شده است در صورت نیاز احتمال ادامه مذاکرات بعد از 30 ژوئن به مدت چند روز وجود دارد.

وی درباره‌ موضوعاتی که هم اکنون در مذاکرات مورد بحث قرار می‌گیرد، بیان کرد: همه ما می‌دانیم که در لوزان بر سر پارامترهایی به توافق رسیدیم و هم اکنون به سختی تلاش می‌کنیم تا به یک توافق جامع و کامل برسیم که این پارامترها را دربر می‌گیرد اما تاکید می‌کنم که ما کشورهای عضو 1+5 و ایران روی آنچه در اتاق مذاکره اتفاق می‌افتد تمرکز داریم و این رایزنی‌ها آنجا صورت می‌گیرد و من درباره‌ جزئیات صحبت نمی‌کنم.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد: ما بارها و بارها گفته‌ایم که خواهان محکم‌ترین توافق ممکن هستیم و با توجه به پارامترهایی که در لوزان اعلام شد در حال پیگیری آنها هستیم.

وی افزود: من درباره آنچه هم اکنون در وین اتفاق می‌افتد صحبت نمی‌کنم اما تنها می‌توانم بگویم که وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده آمریکا و متحدان ما در گروه 1+5 همگی متعهد هستیم تا به محکم‌ترین توافق ممکن در کوتاه‌ترین زمان ممکن دست یابیم.

انتهای پیام

کد N874023

وبگردی