آفتاب

موسسه واشنگتن: عقب بردن برنامه هسته ای ایران دیگر شدنی نیست

موسسه واشنگتن: عقب بردن برنامه هسته ای ایران دیگر شدنی نیست

اندیشکده آمریکایی «موسسه واشنگتن برای سیاست خاورنزدیک» که به محافل صهیونیستی نزدیک است، روز دوشنبه در مقاله ای اذعان کرد که توافق خوب از نگاه رژیم صهیونیستی و عقب بردن دائمی برنامه هسته ای ایران دیگر شدنی نیست.

به گزارش ایرنا ، در این مقاله نوشته «میکاییل هرزوگ» عضو موسسه واشنگتن و رئیس سابق بخش برنامه ریزی استراتژیک ارتش رژیم صهیونیستی آمده است: اکنون موضوع انتخاب میان یک توافق خوب و بد نیست چرا که یک توافق خوب - عقب بردن دائمی ظرفیت هسته ای ایران مانند لیبی - دیگر امکان پذیر نیست.
هرزوگ افزود: اکنون سوال این است که آیا بر اساس چهارچوب مورد توافق در ماه آوریل (تفاهم لوزان) ، توافقی امکان پذیر است یا نه .
موسسه واشنگتن نوشت: «آن چهارچوب عملا' به ایران به عنوان یک کشور در آستانه هسته ای شدن مشروعیت می بخشد.
هرزوگ در ادامه به زعم خود توصیه های برای مذاکره کنندگان غربی مطرح کرد و نوشت: «شش قدرت طرف مذاکره با ایران باید بر عناصر مهمی از جمله بازرسی ها و راستی آزمایی های هر زمان از هر جا ، تبدیل غیر قابل بازگشت مواد غنی شده اضافی در ایران ، محدودیت های قابل ملاحظه بر تحقیقات و توسعه مرتبط با سانتریفیوژها و یک مسیر روشن و الزام آور برای حل و فصل نگرانی ها در خصوص ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای ایران ، تاکید کنند.»
این توصیه های اندیشکده آمریکایی - صهیونیستی در حالی است که موضوع دروغین «ابعاد نظامی احتمالی» برنامه هسته ای ایران (PMD) که در زمان حاکمیت نومحافظه کاران آمریکا مطرح شد، نه تنها کمکی به توافق نهایی نمی کند بلکه موانع بزرگی را در سر راه اجرای توافق قرار خواهد داد.
موسسه واشنگتن در ادامه این مقاله با بیان اینکه «تخفیف تحریم ها باید مرحله ای در مدت چند سال و مشروط به انجام این اقدامات باشد» ، افزود: «اما اینها کافی نیست ؛ کلید جلوگیری از عبور ایران از آستانه هسته ای شدن ، بازدارندگی است.»
کد N873920

وبگردی