آفتاب

پاسخ به سوال تمام طرفداران والیبال که پشت درهای بسته آزادی ماندند

پاسخ به سوال تمام طرفداران والیبال که پشت درهای بسته آزادی ماندند

خیلی از کسانی که بلیت مسابقات والیبال را خریداری کرده بودند پشت درهای بسته ماندند.آنها می خواهند بدانند که چرا این اتفاق افتاده است.

مرتضی رضایی - خبرگزاری خبرآنلاین؛مرتضی افجه ای؛کسی که مسئول فروش بلیت های بازی های والیبال در لیگ جهانی است.شاید خیلی ها از او سوال داشته باشند که چطور بلیت ها فروخته می شود،چطور فرآیند خرید اینترنتی با مشکلات زیادی روبرو است و چطور خیلی ها با وجود اینکه بلیت دارند پشت درهای بسته می مانند!

ظریفت واقعی سالن آزادی چند هزار نفر است و شما چند هزار بلیت می فروشید؟

دقیق نمی دانم،اما تقریبا 6700 نفر است.

همه بلیت ها اینترنتی فروخته می شوند؟شما هیچ بلیتی چاپ نمی کنید؟

بلیت چاپ می کنیم اما بلیت های کاغذی فروشی نیست.آنها ممهور به مهر فدراسیون هستند که در اختیار مقامات،سفارت خانه ها،نیروهای وزارت خانه،رسانه ها و...قرار می گیرد.تعداد این بلیت ها 2000 هزار قطعه است که همانطور گفتم غیر قابل فروش است.

با این حساب می ماند 4700 بلیت.

ما 5 هزار تا می فروشیم.300 تا بیشتر از سقف ظرفیت.ما در زمینه فروش اینترنتی بلیت نه مشکلی داریم و نه تقلب می کنیم.

مگر کسی گفته تقلب می کنید؟البته در بازی دوم با لهستان ماموران چند نفر را دستگیر کردند که بلیت های تقلبی دستشان بود.

متاسفانه یک سری اظهار نظرها شده.بعضی ها هم بلیت های تقلبی درست کرده بودند.غافل از اینکه این بلیت ها بارکد دارند و در زمان ورود به سالن با مشکل روبرو می شوند.

اما در ورودی ویژه کسی بارکد ها را چک نمی کرد؟

متاسفانه در آنجا این مشکل وجود داشت اما از ورودی تماشاگران همه چیز تحت کنترل بود.

خیلی از هواداران گلایه می کنند که بلیت ها زود فروخته می شود و اصلا نمی توانند از سایت شما بلیت بخرند.

این دست ما نیست که مردم در کمتر از 10 ثانیه بلیت ها را می خرند!آخرین آماری که از سایت ما و از کاربران مهمان ما ثبت شده 22 هزار نفر بوده است.22 هزار نفر برای خرید 500 هزار بلیت.خب این طبیعی است که فقط به چند هزار نفر بلیت می رسد و بقیه با مشکل روبرو می شوند.این واقعا ارتباطی به فدراسیون والیبال ندارد.اتفاقا شاید این اتفاق تلنگری باشد برای اینکه مسئولان به فکر ساخت مجموعه ای بزرگتر باشند.

خیلی ها بلیت در دست داشتند اما پشت درهای بسته مانده بودند.این اتفاق در 4 بازی ایران در تهران افتاده است.

چنین چیزی ممکن نیست.

خبرنگار ما شاهد این اتفاق بوده است و با چند نفر از آنها هم مصاحبه کرده است.

آنهایی که اینترنتی خرید کرده باشند و فرآیند خریدشان تکمیل شده باشد برای ورود هیچ مشکلی ندارند و بعید است پشت درهای بسته بمانند.اما بعضی ها ممکن است فرآیند خریدشان تکمیل نشده باشد و به گمان اینکه بلیت خریده اند به ورزشگاه می آیند و پشت درهای بسته می مانند.

اما حتی بعضی ها هم بلیت های کاغذی داشتند و پشت درهای بسته ماندند.دلیل این اتفاق این بود که خیلی از آدم ها و بدون داشتن بلیت راهی سالن می شدند!

من خودم هم این اتفاق ها را دیدم که بعضی از سربازان،دوستان خودشان را راهی سالن می کردند.بنده این ماجرا را باآقای دهقان هم که مسولا آنها بود مطرح کردم که خوشبختانه خیلی سریع عوامل اجرایی را تغییر دادند.متاسفانه هنوز این فرهنگ در کشور ما جا نیفتاده است که وقتی یک وظیفه ای را در اختیار ما قرار می دهند از آن وظیفه سوء استفاده نشود.

شما نمی تواند برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی صندلی ها را شماره گذاری کنید؟واقعا کار سختی نیست.

این از اختیار بنده خارج است.فعلا تصمیم بر  این است که صندلی ها شماره نداشته باشد.باید به ما اجازه این کار را بدهند.اگر نه ما هم دوست داریم مثل سینما،کنسرت ها و ...بلیت فروشی کنیم.باید هم بین کسانی که وسط زمین می نشینند با کسانی که از نقطه کور بازی را تماشا می کنند فرق باشد.ما این توانایی را داریم اما تصمیم چیز دیگری است.

چه کسی این تصمیم را می گیرد؟

مجموعه ای که با آنها کار می کنیم.درباره سیاست های بلیت ها،شماره گذاری صندلی ها و ...باید از کسان دیگری سوال کنید.

 

251 41

 

کد N873777

وبگردی