آفتاب
یونسکو:

حمله داعش به آثار باستانی جنایت جنگی است

حمله داعش به آثار باستانی جنایت جنگی است

سازمان یونسکو بار دیگر حملات وحشیانه گروهک تروریستی داعش به آثار باستانی عراق و سوریه را محکوم کرد و آن را جزء جنایت های جنگی به شمار آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی» ملل متحد (یونسکو) با صدور بیانیه ای تاکید کرد: حملاتی که ساختمان های دینی، آموزشی، هنری، علمی و مربوط به فعالیت های خیریه را هدف قرار می دهد می توان جزء جنایت های جنگی به شمار آورد.

بر این اساس یونسکو به ویژه نسبت به تخریب آثار باستانی شهر تدمر سوریه که به دست تروریست های داعش افتاده است ابراز نگرانی کرد. در همین راستا «ایرینا بوکووا» مدیر کل یونسکو گفت: در حال حاضر آثار باستانی سوریه، عراق، لیبی، یمن و مالی در معرض تخریب قرار دارد،

به گفته وی جامعه بین المللل ما باید برای ممانعت از اقدامات وحشیانه و عمدی وارد عمل شود. پیشتر دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد تروریست های داعش آثار باستانی شهر تدمر را که کنترل آن را ماه پیش به دست گرفتند، بمبگذاری کرده اند.
تروریست های داعش اواخر ماه می کنترل شهر تدمر سوریه را بعد از درگیری های شدید با نیروهای دولت سوریه به دست گرفتند. سلطه داعش بر این شهر نگرانی های زیادی در زمینه حفظ آثار باستانی این شهر که به ستون های رومی، معابد و گورستان های باستانی اش شهرت یافته، به وجود آورده است.

کد N873773

وبگردی